کد خبر: ۱۴۴۹۵۴
تاریخ انتشار: ۱۳ آذر ۱۳۹۵ - ۱۸:۳۷
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۷۹۹
روحانی:

برجام محصول کار هفت کشور است / نباید اجازه داد کشوری برای تضعیف توافق عمل کند

رییس جمهور در دیدار فرستاده ویژه پوتین در امور سوریه، برجام را محصول کار هفت کشور و در راستای صلح و امنیت جهانی ذکر کرد و گفت: نباید اجازه داد کشوری طبق امیال خود اقدامی برای تضعیف توافق انجام دهد.
 رییس جمهوری در دیدار فرستاده ویژه رییس جمهوری روسیه در امور سوریه، برجام را محصول کار هفت کشور و در راستای صلح و امنیت جهانی ذکر کرد و گفت: نباید اجازه داد کشوری طبق امیال خود اقدامی برای تضعیف توافق انجام دهد.

به گزارش پایگاه خبری تیک (Tik.ir) ؛ حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی با تاکید بر این که همه باید برای حراست از دستاوردهای این توافق تلاش کنند، افزود: ایران همواره به تعهدات بین المللی خود پایبند بوده و خواهد بود و برای پایداری برجام سایر اعضای گروه 1+5 نیز باید به طور کامل به تعهدات خود عمل کنند.

وی همچنین تروریسم را خطری بزرگ برای منطقه و جهان برشمرد و بر ضرورت ادامه همفکری و همکاری تنگاتنگ ایران و روسیه در سوریه برای مبارزه با تروریسم تاکید کرد و ادامه داد: همفکری و همکاری خوبی که میان تهران – مسکو در این عرصه وجود دارد تا تحقق هدف نهایی که ریشه کن شدن تروریسم و برقراری صلح و ثبات کامل در منطقه است، ادامه می یابد.

روحانی تصریح کرد که موضوع سوریه از طریق مذاکره سیاسی و احترام به اراده مردم که تصمیم گیر اصلی و نهایی درباره آینده سوریه هستند و همچنین حفظ تمامیت ارضی آن کشور قابل حل است.

رئیس جمهوری تأکید کرد که حمایت از مردم غیرنظامی و کمک به آوارگان و مردم آسیب‌دیده از جنگ یک ضرورت انسانی است و باید برای آن از هیچ تلاشی فروگذار نکرد.

وی در بخش دیگری از اظهارات خود، با ابراز خرسندی از روند رو به گسترش روابط تهران – مسکو در حوزه های دوجانبه ، منطقه ای و بین المللی گفت: بی تردید همکاری های دو کشور در مسایل دوجانبه به نفع دو ملت و در مسایل منطقه ای به نفع صلح و ثبات منطقه‌ای خواهد بود.

موضع روسیه درباره برجام ثابت است

'لاورنتیف' نماینده ویژه رییس جمهوری روسیه در امور خاورمیانه نیز در این دیدار نظرات رییس جمهور روسیه و همچنین گزارشی از آخرین رایزنی های انجام شده و تحولات میدانی در سوریه را به رییس جمهوری ارائه داد.

وی با بیان اینکه پوتین برای اعتمادی که میان دو دولت و دو ملت ایران و روسیه وجود دارد ، ارزش زیادی قائل است ، بر تقویت همفکری و همکاری تهران – مسکو در مسایل منطقه ای و جهانی تأکید کرد و اظهار داشت: موضع روسیه در قبال برجام موضعی ثابت و مستحکم است و هیچ دلیلی برای تضعیف آن وجود ندارد.