کد خبر: ۱۴۴۹۶۵
تاریخ انتشار: ۱۳ آذر ۱۳۹۵ - ۲۳:۲۰
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۴۹۲

مراجعه بیش از 2 هزار خوزستانی به اورژانس‌

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز از مراجعه 2 هزار بیمار با مشکلات تنفسی در 48 ساعت نخست باران‌های پاییزی در خوزستان خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری تیک (Tik.ir) ؛ دکتر ایرج نظری اظهار کرد:‌ در سال جاری میزان مراجعه بیماران با مشکل تنگی نفس پس از نخستین باران پاییزی نسبت به سال گذشته کاهش زیادی داشته است. در مقایسه با نخستین باران پاییزی سال گذشته، در دو روز بارندگی گذشته بیش از 80 درصد کاهش بار مراجعه به اورژانس‌های بیمارستانی در استان خوزستان داشته‌ایم.

وی افزود: در سال گذشته در 48 ساعت نخست باران‌های پاییزی حدود 13 هزار نفر به اورژانس‌های بیمارستان‌ها در استان خوزستان مراجعه کردند که این آمار امسال حدود 2 هزار نفر در 48 ساعت نخست بارندگی پاییزی بوده است.

نظری ادامه داد:‌ از این تعداد، تقریبا 65 درصد بیماران در اهواز و بقیه در دیگر شهرستان‌ها بوده‌اند. امسال به جز اهواز،‌ شهرستان‌های آبادان،‌ خرمشهر و شادگان که زیر مجموعه دانشکده علوم پزشکی آبادان هستند و همچنین شهرستان‌های دشت‌آزادگان و رامهرمز و ماهشهر بیشتر درگیر مشکل تنگی نفس پس از باران بوده‌اند.

وی گفت:‌ فعلا این آمار متعلق به دو روز بارندگی است و نمی‌توان تجزیه و تحلیل کاملی در خصوص تغییر و تحول این پدیده داشت. مطمئنا در روزهای آینده تحلیل‌های مفصل در خصوص نوع تغییر پدیده انجام خواهد شد.
*ایسنا