کد خبر: ۱۴۴۹۸۴
تاریخ انتشار: ۱۴ آذر ۱۳۹۵ - ۰۹:۴۳
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۵۵۱۰
در جریان تقدیم لایحه بودجه 96 در مجلس

قطع سخنان رئیس‌جمهور توسط تعدادی از نمایندگان / لاریجانی: این رفتار صحیح نیست

تعدادی از نمایندگان خوزستان سخنان رئیس جمهور در جریان تقدیم لایحه بودجه 96 کل کشور در مجلس را قطع کردند.
 رئیس جمهور که صبح امروز برای تقدیم لایحه بودجه سنواتی سال 96 کل کشور در مجلس حضور پیدا کرده و مشغول سخنرانی بود با اعتراض نمایندگان خوزستان و منجمله سامری، نماینده خرمشهر مجبور به قطع سخنان خود شد و علی لاریجانی نیز به نمایندگان متذکر شد که این رفتار صحیح نیست و پس از تذکر رئیس مجلس و وساطت تعدادی از نمایندگان رئیس جمهور سخنان خود را از سر گرفت.

به گزارش پایگاه خبری تیک (Tik.ir) ؛ حسن روحانی در بدو ورود به صحن علنی مجلس شورای اسلامی مورد استقبال علی مطهری نایب رییس مجلس و جمعی از نمایندگان قرار گرفت.

پس از تقدیم بر اساس بند 1 ماده 186 قانون آیین نامه داخلی مجلس شورای اسلامی بلافاصله چاپ و توزیع لایحه بودجه 96 و پیوست‌ها و سوابق آن آغاز می‌شود و نمایندگان مجلس پس از توزیع لایحه 10 روز فرصت خواهند داشت تا پیشنهادهای خود را در مورد بودجه سال آینده به کمیسیون های تخصصی مجلس ارائه دهند.

کمیسیون‌های تخصصی مجلس نیز 15 روز زمان خواهند داشت تا گزارش خود را به کمیسیون تلفیق که برای بررسی لایحه بودجه تشکیل می‌شود، ارسال کنند.

کمیسیون تلفیق مجلس نیز به مدت 15 روز لایحه بودجه و گزارش‌های دریافتی را بررسی می‌کند و در پایان این مهلت که البته با موافقت هیات رئیسه قابل تمدید نیز است، باید گزارش خود را در مورد این لایحه صحن علنی مجلس ارائه کند.