کد خبر: ۱۴۵۰۰۱
تاریخ انتشار: ۱۴ آذر ۱۳۹۵ - ۱۱:۳۷
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۴۱۶

رتبه نخست مرگ و میر مادران در چابهار

میزان مرگ و میر مادر در کشور به ازای هر 100 هزار نفر 10مورد است که در استان سیستان وبلوچستان این آمار به 20نفر می رسد و در شهر چابهار به ازای هر 100 هزار نفر 48نفر است.
 فرماندار چابهار گفت: چابهار از نظر بهداشتی روزگارخوبی را نمی گذارند.

به گزارش پایگاه خبری تیک (Tik.ir) ؛ احمدعلی موهبتی با اشاره به اینکه 25درصد اعتبارات وزارت بهداشت درسه سال آینده در استان سیستان و بلوچستان صرف می شود، از راه اندازی بخش های بیمارستان 155تخته خوابی چابهار تا دهه فجر خبر داد.

وی افزود: میزان مرگ و میر مادر در کشور به ازای هر 100 هزار نفر 10مورد است که در استان سیستان وبلوچستان این آمار به 20نفر می رسد و در شهر چابهار به ازای هر 100 هزار نفر 48نفر است.  درکشور به ازای هر هزار نفر 1.70 تخت بیمارستانی وجود دارد که این مقدار در چابهار به ازای هزار نفر نیم است.

به گفته فرماندار در سفر وزیر بهداشت به استان، وی سیستان وبلوچستان را به جهت عمق محرومیت خط اول جبهه بهداشتی کشور دانست و دستور داد 25درصد اعتبارات تملک دارایی وزارت بهداشت در سه سال آینده صرف این استان شود.

فرماندار ویژه چابهار تاکید کرد: 9 هزار میلیارد تومان صرف تجهیز و راه اندازی بخش های جدید در بیمارستان 155 تخته خوابی چابهار شده که تا هفته دولت بخش آی سی یو این بیمارستان با 26 تخت خواب که بزرگترین آی سی یو جنوب شرق کشور است راه اندازی می‌شود.

وی از راه اندازی بقیه بخش های این بیمارستان تادهه فجر انقلاب اسلامی خبرداد و گفت: در یک سال 394میلیارد تومان درحوزه بهداشت و درمان در استان سیستان و بلوچستان صرف می شود که ساخت مرکز بهداشت شهرستان با مساحت 14 هزار متر یکی از آنهاست.
*ایسنا