کد خبر: ۱۴۵۰۱۸
تاریخ انتشار: ۱۴ آذر ۱۳۹۵ - ۱۵:۰۰
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۵۲۸

ارسال کمک های انسانی روسیه به حلب

 همزمان با خودداری سازمان ملل و کشورهای غربی از ارسال کمک های انسانی به مناطق آزاد شده حلب از کنترل تروریست ها، سوریه 150 تن محموله امدادی فرستاد تا بین ساکنان نواحی آزاد شده توزیع شود.

به گزارش پایگاه خبری تیک (Tik.ir) ؛ ادوارد گوریونوف نماینده اداره اطلاعات نظامی نیروهای مسلح روسیه روز یکشنبه اعلام کرد: مرکز روسی نظارت بر آتش بس در سوریه مسئول انتقال و توزیع کمک های انسانی است.

خبرگزاری ایتارتاس به نقل از گوربونوف نوشت: روسیه در هفته گذشته از طریق دریایی 280 تن محموله کمک های انسانی شامل خواربار و لوازم و مایحتاج اولیه زندگی به سوریه منتقل کرده تا بین ساکنان نواحی آزاد شده از تروریست ها در حلب توزیع شود.

آندره گلوشکوف سخنگوی مرکز روسی نظارت بر آتش بس در سوریه هم اعلام کرد که محموله کمک های انسانی روسیه برای ساکنان حلب شامل خوابار و مواد غذایی، لوازم اولیه زندگی و پوشاک است.

براساس برنامه اعلام شده، بخشی از کمک های انسانی با کامیون به اردوگاههای پناهندگان در حلب منتقل شده است و مرکز روسی نظارت بر آتش بس بر حمل و توزیع آن نظارت دارد.

در هفته های اخیر 40 درصد نواحی شرقی حلب با حدود 90 هزار سکنه در عملیات ارتش سوریه آزاد و از کنترل تروریست ها خارج شده است.

وزارت دفاع روسیه در روزهای اخیر از سازمان ملل و برخی کشورهای غربی از جمله انگلیس به دلیل خودداری از ارسال کمک های انسانی به سوریه برای کمک به ساکنان حلب انتقاد کرد.

ایگور کوناشنکوف سخنگوی وزارت دفاع روسیه در این رابطه اعلام کرد: سازمان ملل در یک رویکرد تاسف بار به مردم نواحی آزاد شده از سلطه تروریست ها در شرق حلب هیچ کمکی نمی کند ولی مدعی ارسال کمک های انسانی می شود.

وی روز شنبه اظهارات دستیار ویژه دبیرکل سازمان ملل در امور انسانی برای کمک رسانی به مناطق آزاد شده از دست تروریست ها را غیرواقعی اعلام کرد.

خبرگزاری روسیا سگودنیا به نقل از کوناشنکوف نوشت: دیان اگلان مدعی شده است که 27 تا 30 هزار نفر در شرق حلب از سازمان ملل کمک دریافت می کنند.

کوناشنکوف تاکید کرد: این ادعا واقعیت ندارد و هیچ کمکی از سوی سازمان ملل بین ساکنان شرق حلب توزیع نمی شود، زیرا پس از آزادی مناطق مختلف و رهایی 90 هزار نفر از زندگی زیر کنترل تروریست ها، سازمان ملل ارسال کمک ها را متوقف کرده است.

همزمان با سازمان ملل کشورهای غربی در این وضعیت سکوت کرده اند و هیچ تلاشی برای برنامه ریزی ارسال کمک به مناطق آزاد شده از سلطه تروریست های ضدسوری انجام نمی دهند.
*ایرنا