کد خبر: ۱۴۵۰۵۵
تاریخ انتشار: ۱۴ آذر ۱۳۹۵ - ۲۱:۲۰
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۶۱۲

تکلیف جدید دولت برای درج قیمت روی سیگار

 در لایحه بودجه سال آینده دولت وزارت صنعت، معدن و تجارت را موظف کرده، از ابتدای سال آینده قیمت خرده‌فروشی انواع سیگار و مواد دخانی را روی پاکت محصول اعلام کند، در حالی که این قانون تاکنون اجرایی نمی‌شد.

به گزارش پایگاه خبری تیک (Tik.ir) ؛ لایحه بودجه سال ۱۳۹۶ امروز از سوی رئیس‌جمهور به مجلس تقدیم شد که براساس بند «۲» تبصره «۷» لایحه بودجه سال آینده وزارت صنعت، معدن و تجارت از ابتدای سال آینده موظف شده است "قیمت خرده‌فروشی انواع سیگار و محصول دخانی مأخذ محاسبه مالیات موضوع این بند را به مراجع ذی‌ربط و برای درج روی پاکت محصول اعلام کند".

در حالی که این قانون تاکنون به صورت ناقص اجرا می‌شد و تنها تاریخ تولید سیگار روی پاکت آن درج می‌شد و جای قیمت آن خالی بود و کارخانه‌های تولیدکننده سیگار تنها به نوشتن کلمه ریال اکتفا می‌کردند.

همچنین وزارت صنعت، معدن و تجارت موظف شده تا امکان دسترسی بر خط سازمان امور مالیاتی کشور به سیستم اطلاعاتی واردات، تولید و توزیع سیگار و انواع محصول دخانی را فراهم کند و در بند «۳» و «۴» همین تبصره آمده است که مالیات سیگار و محصولات دخانی تابع کلیه احکام مقرر در قانون مالیات بر ارزش افزوده خواهد بود و سازمان امور مالیاتی کشور مکلف است مالیات موضوع این تبصره را وصول و آن را به ردیف درآمدی مشخص شده این قانون نزد خزانه‌داری کل کشور واریز نماید.

در بند «۴» تبصره «۷» لایحه بودجه ۱۳۹۶ نیز آمده است: «با لازم‌الاجرا شدن این قانون کلیه مالیات و عوارض بر تولید و واردات انواع سیگار و محصولات دخانی به استثنای مالیات بر ارزش افزوده، حقوق ورودی، حق انحصار و بند «ب» ماده «۶۹» قانون الحاق برخی مواد به قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت (۲) لغو می‌شود.
*ایسنا