کد خبر: ۱۴۵۰۶۴
تاریخ انتشار: ۱۴ آذر ۱۳۹۵ - ۱۹:۱۲
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۴۵۳
شهردار تبریز تصریح کرد:

ضرورت حمایت همه جانبه از بانک شهر برای ارتقای شهرها

 شهردار تبریز با تاکید بر اهمیت بانک شهر به عنوان یک بانک اختصاصی برای کلانشهرها و شهرهای کشور گفت: هدف تاسیس بانک شهر هدف مقدسی بوده است تا در رابطه با مسائل شهری و در حوزه بانکی خدمات ویژه‌ای ارائه شود.

به گزارش مرکز ارتباطات و روابط عمومی بانک شهر، دکترصادق نجفی با بیان این مطلب تصریح کرد: در راستای تحقق اهداف بانک شهر که حمایت از شهرداری کلانشهرهاست، همه مسئولان نظام بانکی کشور و به ویژه نمایندگان مجلس شورای اسلامی باید کمک کنند تا این بانک به یکی از بانک‌های شناخته شده دنیا که همان سیتی بانک‌ها هستند تبدیل شود.

وی با بیان اینکه در شرایط کنونی شهرها و نیازهای مدیریت شهری به دریافت تسهیلات و حمایت‌های بانکی سبب شده که انتظارات از بانک شهر بسیار زیاد باشد، افزود: بی شک با هموارسازی مسیر بانک شهر می توان شرایطی فراهم کرد که سرمایه داران نیز بتوانند با آسودگی سپرده‌های خود را در بانک شهر قرار دهند.

شهردار تبریز با تاکید بر اهمیت بانک شهر در توسعه شهرها طی سال‌های اخیر اظهار کرد: در خصوص اینکه بانک شهر تا چه اندازه توانسته در شهرها و حمایت از شهرداری‌ها تاثیرگذار باشد باید گفت که از زمان آغاز حمایت‌های بانک شهر از کلانشهرها را شاهد هستیم که تاثیر عمده‌ای در تامین منابع مالی برای شهرداری ها ایفا کرده است.

نجفی با بیان اینکه امروز شهرداری‌ها در تلاش هستند تا نه تنها از سیستم پولی بانک شهر، بلکه از شرکت‌های جانبی این بانک نیز در زمینه پیشبرد اهداف و توسعه شهرها استفاده کنند، ادامه داد: در حال حاضر در زمینه کسب درآمد، مشکلات بسیاری در شهرها به چشم می خورد، از همین رو انتظار داریم با حمایت‌های بانک شهر راهکارهایی برای پیشرفت سریع پروژه‌های شهری و به سرانجام رساندن ماموریت‌ها و کاهش مشکلات شهرها پیدا در نظر گرفته شود.