کد خبر: ۱۴۵۰۹۱
تاریخ انتشار: ۱۵ آذر ۱۳۹۵ - ۰۹:۳۰
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۷۹۱

مدیرعامل جدید راه آهن منصوب شد

 در جلسه هیأت دولت به ریاست حسن روحانی، سعید محمد زاده به عنوان هیأت رئیس هیأت مدیره و مدیرعامل شرکت راه آهن جمهوری اسلامی ایران انتخاب شد.

به گزارش پایگاه خبری تیک (Tik.ir) ؛ رییس‌جمهور در جلسه هیأت دولت اظهار امیدواری کرد که با توجه به اهمیت راهبردی راه‌آهن و نقش مهم آن در اتصال به کشورهای همجوار، ترانزیت کالا و مسافر، شاهد تحرک بیشتر این بخش باشیم.

دکتر روحانی با تأکید بر لزوم توسعه ریل و گستردگی اتصال آن به مناطق معدنی، بنادر و مراکز صنعتی، این اقدام را برای حفظ محیط زیست و سلامت مردم ضروری دانست.

رییس جمهوری با اشاره به حادثه تلخ تصادف دو قطار و اینکه این اتفاق، یک اتفاق نادر بود، اعتماد مردم به حمل و نقل ریلی را بسیار مهم ارزیابی کرده و اظهار داشت: از اولویت‌های مهم این دولت توسعه ریلی است که در لایحه بودجه سال ۱۳۹۶ نیز بر این اولویت تصریح کرده است.

رییس‌جمهور لزوم جذب سرمایه خارجی را برای توسعه حمل و نقل ریلی مورد تأکید قرار داد و از برنامه راه آهن حومه که گامی مهم در آسایش و تسهیل رفت و آمد مردم در کلان‌شهرها است، حمایت کرد.

روحانی همچنین از سازمان برنامه و بودجه خواست که با حمایت بیشتری این بخش را ساماندهی کند.

سعید محمد زاده از مهر امسال با حکم وزیر راه و شهرسازی به عنوان معاون وزیر و مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور منصوب شده بود. وی پیش از آن نیز به عنوان معاون فنی راه آهن جمهوری اسلامی ایران در شرکت راه‌آهن مشغول فعالیت بود.