کد خبر: ۱۴۵۱۰۷
تاریخ انتشار: ۱۵ آذر ۱۳۹۵ - ۱۰:۴۴
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۹۹۱

ظریف: اجازه نمی‌دهیم هیچ طرفی یک جانبه از برجام عدول کند

محمد جواد ظریف در نشست خبری مشترک با همتای چینی خود گفت: در مذاکرات امروز بیشتر در مورد نحوه اجرای برجام به خصوص نحوه پایان دادن به مراحل مقدماتی بازسازی آب سنگین اراک گفت‌وگو کردیم.
محمد جواد ظریف پس از دیدار با وزیر خارجه چین در نشست خبری مشترک با همتای چینی خود شرکت کرد.

به گزارش پایگاه خبری تیک (Tik.ir) ؛ محمد جواد ظریف در نشست خبری مشترک با همتای  چینی خود گفت: در مذاکرات امروز بیشتر در مورد نحوه اجرای برجام به خصوص نحوه پایان دادن به مراحل  مقدماتی بازسازی آب سنگین اراک  گفت‌وگو کردیم.

ظریف در بخشی دیگر از  صحبت‌های خود  گفت: ایران و چین همکاری‌های خوبی  برای رسیدن به برجام انجام دادند و چین در این زمینه نقش موثری را ایفا کرد. برجام یک توافق چند جانبه است  و باید از سوی  همه طرف ها مورد توجه قرار بگیرد و ما و چین در این ارتباط اشتراک نظر داریم در صورتی که چنین اتفاقی بخواهد رخ دهد.

ظریف تاکید کرد: اجازه نخواهیم داد که هیچ طرفی به صورت  یک طرفه از این توافق عدول کند و البته  ما انتخاب‌های خود را هم داریم.

وی در  ادامه نشست مطبوعاتی مشترک خود با همتای چینی‌اش تصریح کرد :  همکاری های  پولی و بانکی  دو کشور و نهایی کردن پروژ ه‌های اقتصادی  برای همکاری گسترده‌تر بین دو کشور ، از دیگر محورهای گفت‌وگوی امروز دو طرف بوده است.

این دیپلمات عالیرتبه کشورمان  ادامه داد : در دیدار امروز در مورد همکاری های  چند جانبه  به خصوص همکاری‌های ایران، چین و  افغانستان برای کمک  به توسعه ثبات  در منطقه و توسعه امکانات ترانزیتی  در ایران و افغانستان  گفت‌وگو کردیم .

به گزارش ایسنا، وی مبارزه با  تروریسم و افراطی‌گری را از دیگر محورهای گفت‌وگوی خود و همتای چینی اش عنوان کرد و افزود: معتقدم  همه زمینه‌های مورد توافق و همکاری بین  ایران و چین قابل گسترش است .