کد خبر: ۱۴۵۱۱۵
تاریخ انتشار: ۱۵ آذر ۱۳۹۵ - ۱۲:۱۷
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۱۵۲۲

رییس جمهور جدید اتریش انتخاب شد +عکس

 الکساندر فان در بلن نامزد مورد حمایت حزب سبز، برنده تکرار انتخابات ریاست جمهوری اتریش شد. در شمارش مقدماتی وی موفق به کسب 53.3 درصد آرا شده است.

به گزارش پایگاه خبری تیک (Tik.ir) ؛ به نقل از آپا (APA) خبرگزاری رسمی اتریش، الکساندر فان در بلن نامزد مورد حمایت حزب سبز با کسب 53.3 درصد آراء برنده انتخابات ریاست جمهوری فدرال 2016 اتریش است. نوبرت هوفر نامزد حزب راستگرای افراطی آزادی با شکست از رسیدن به پست ریاست جمهوری بازماند.

پس از یازده ماه مبارزه انتخاباتی و پس از نتیجه انتخابات عصر یکشنبه هر دونامزد پیغام‌هایی با لحن آشتی جویانه برای یکدیگر ارسال کردند.

نتیجه بیشتر از آنچه که انتظار می‌رفت قابل توجه است، اما این انتخابات مردم اتریش را به دو اردوگاه مساوی تقسیم کرد.

فان در بلن پس از پیروزی گفت: او به تمام احزاب از جمله 'حزب آزادی' (FPO) ملحق می‌شود.

رییس جمهور جدید اتریش همچنین عنوان کرد: هدف او این است که با گذشت زمان 'همه مردم اتریش' بگویند نگاه کنید 'او رئیس جمهور ماست'.

فان در بلن اکنون خود را برای رفتن به دفتر جدیدش درکاخ ریاست جمهوری هافبورگ آماده می‌کند. او گفت: 'هاینتس فیشر قطعا به من کمک خواهد کرد'.

مراسم سوگند رئیس جمهور در روز 26 ژانویه بدون تاخیر برگزار خواهد شد. به این دلیل که این بار 'حزب آزادی' به نتیجه انتخابات اعتراض نخواهد کرد.

نوبرت هوفر پس از شکست از هوادارنش خواست که نتیجه انتخابات رابپذیرند و فان در بلن را به عنوان رئییس جمهور جدید به رسمیت بشناسند.

وی خطاب به هوادارنش گفت: 'اکنون از همه کسانی که به من رای دادند و حمایتم کردن درخواست می‌کنم بپذیرند که یک انتخابات وجود دارد و همه ما باهم اتریشی هستیم'.

پس از شکست هوفر در انتخابات بسیاری از هوادارنش به صفحه فیسبوک وی رفتند و به این شکست با انتشار کامنت‌هایی چون 'اتریش شکست می‌خورد' و یا 'اتریشی‌ها چقدر احمق هستند' واکنش نشان دادند.

کریستین کرن صدراعظم اتریش و رینهولد میترلنر معاون وی که هر دو از فان در بلن در مبارزات انتخاباتی حمایت کرده بودند به وی تبریک گفتند. آنها همچنین به هوفر ادای احترام کردند.

کرن خطاب به رای دهندگان گفت: 'امروز هیچکس نباید احساس کند که بازنده است، ما همه اتریش هستیم' .

اوا گلاویشنیک رئیس حزب سبز که حامی اصلی فان در بلن در طول مبارزه انتخاباتی بود گفت: برای اولین بار یک سبزی رئیس جمهور می‌شود. این یک روز تاریخی است.

وی افزود: معتقد است که فان در بلن قادر خواهد بود که پل ها را بسازد و زخمها را التیام دهد.

مردم اتریش روز گذشته به پای صندوقهای رأی رفتند و به پیروزی الکساندر فان در بلن رأی دادند. این برای اولین بار پس از جنگ جهانی دوم است که رئیس جمهور اتریش از بین احزاب اصلی انتخاب نمی‌شود.

واکنش‌ها به پیروزی الکساندر فان در بلن همچنان ادامه دارد.
*ایرنا