کد خبر: ۱۴۹۰۱۵
تاریخ انتشار: ۲۱ دی ۱۳۹۵ - ۰۰:۰۱
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۳۴۷۰

بغض ناطق در تلویزیون:هاشمی گفت مرا محاکمه کنیدولی انقلاب باقی بماند/نادان‌ها ذهن مردم راخراب کردند

ناطق نوری با حضور در برنامه تلویزیونی از نقش آیت الله هاشمی در انتخاب رهبری و فداکاری ایشان برای پذیرش قطعنامه گفت.
ناطق نوری با حضور در برنامه تلویزیونی از نقش آیت الله هاشمی در انتخاب رهبری و فداکاری ایشان برای پذیرش قطعنامه گفت.

علی اکبر ناطق نوری در برنامه این شب‌ها که با حضور علی درستکار اجرا می‌شود، حضور یافت. ناطق نوری در ادامه سخنانش با بیان این نکته که «به نظر من آقای هاشمی صبر را در همه جنبه ها داشت.» با خنده گفت که« در مقابل دوستان هم صبر داشت.»

وی ادامه داد: واقعا صبور بود و تحمل می‌کرد آن چه که حق تشخیص می‌داد را می‌گفت ولو اینکه به او بد بگویند.

ناطق نوری در پاسخ به این سئوال که «مقام معظم رهبری در پیامشان اشاره ای کردند که سابقه رفاقت من و او به 59 سال تمام رسید و تعابیر دیگری هم که همه حکایت از هم نفسی ایشان با آیت الله هاشمی دارد. این هم گامی و هم نفسی در عین اینکه به هر حال دو نفر نمیتواند هم رای باشند، از نظر شما چگونه است؟»، گفت: اتفاقا این سئوالتان مویدی بر عرائض بنده است که حکایت از آزادگی آقای هاشمی می‌کند. رفاقت این دو بزرگوار به 59سال برمی‌گردد و اختلاف دید، که بهتر است بگویم تفاوت دید داشنتد، این تفاوت دید هم مربوط به حالا نیست و از اول داشتند. در شیوه رفتار و زندگی تفاوت دیدی داشتند اما در عین حال رفیق و همرزم بودند و امام هم چشم امید به این دو بزرگوار دوخته بوند و هر دو را رکن برای بقای انقلاب بعد از خودشان می‌دانستند.

رئیس دفتر بازرسی رهبری ادامه داد: این که مرحوم آقای هاشمی رفاقت را دارد، تعبد هم دارد، بسیار آدم متعبدی بود، ایشان هم نسبت به احکام که حالا مجتهدی بود، متقید بود، هم نسبت با انقلاب و امام و رهبری تعبد داشتند، شما تعبدشان نسبت به امام و انقلاب در این جمله می‌توانید بیبیند که حتما در جنگ مخاطبان جسته و گریخته شنیدند و آن این بود که وقتی بحث قطعنامه می‌شود، شما ببیند امام نامه ای که در این رابطه برای مجلس دادند و حاج احمد در جلسه غیر علنی برای ما خواند. امام می‌گویند فرمانده سپاه آمدند و گزارشی از جنگ داند که این مقدار اسلحه و امکانات میخواهیم تا جنگ را ادامه دهیم.

ناطق نوری به بیان روایتی از قبول قطعنامه از سوی رهبری پرداخت و اظهار کرد: امام، رئیس دولت را خواست و پرسید که شما چقدر می‌توانید امکانات تهیه کنید و آن ها هم از خزانه خالی سخن می‌گویند. امام می‌خواهد تصمصم بگیرد.فرماندهان جنگ از جمله آقایان هاشمی رفسنجانی و سایر مسئولین نزد امام می‌روند وقتی گزارش را می‌دهند و شرایط جنگ و امکانات را می‌گویند. امام تامل می‌کند که ما به مردم گفتیم جنگ جنگ تا پیروزی. آقای هاشمی می‌گوید شرایط شرایطی است که اگر بخواهیم ادامه بدهیم نظام و شما و مردم ضربه می‌خوردند. شما پس اجازه بدهید من مسئولیت این کار را به عنوان فرمانده جنگ بپذیریم و بعد شما به عنوان رهبر دستور بدهید من را محاکمه و اعدام کنید تا انقلاب بماند.

در این هنگام در حالی که بغض گلوی ناطق نوری را گرفته بود و اشک در چشمانش حلقه زده بود، گفت: هاشمی چنین آدمی بود. گفت من را اعدام و محاکمه کنید ولی انقلاب بماند شما خراب نشوید. این هاشمی است. این اعتماد هاشمی به انقلاب و امام است و حالا این عشق را شما بیایید تا انتخاب رهبری. شاید عده ای ندانند برخی از نادان ها. عذر می خواههم این رو می گویم برخی کم ظرفیت و مقرض، ذهن جمع کثیری از مردم را خراب کردن که به سود انقلاب و اسلام نیست که ذهن مردم را نسبت به مسئولین کشور خراب کنیم.

وی در ادامه با بیان اینکه« بگذارید من ایجا درد و دل کنم.»، ادامه داد: وقتی این گروه آن گروه را زیر بار تهمت بکشاند مردم نستب به این ها بدبین می‌شوند و وقتی گروه دیگر نسبت به این گروه تهمت بزنند، همین اتفاق تکرارا می‌شود. به نظر شما اجماع مرکب نمیکنند مردم بد بین به کل نمیشوند؟ بی اعتماد به انقلاب و اسلام نمیشوند مگه ما دلمان لک زده بود که یک رژیم برود که ما بشویم وکیل ووزیر. ولله به مخیله ماهایی  که دستگیرمان می‌کردند، نمی رسید. حالا من خیلی کاری نمی‌کردم اما امیدی به زنده ماندن نداشتیم که بخواهیم وزیر یا وکیل شویم.

وی افزود: بعد به جان هم بیفتیم و مردم بدبین شوند، جوانان ما اعتقادشان لق شود. این هاشمی است که می‌گوید که من میپذیرم و من را اعدام کنید، تا شما و انقلاب سالم بمانید.خط قرمزهایی داشت، ایشان یک موقعی در این سر و صداهای سال های آخری برخی پیشش رفته بودند، توقع داشتند که از ایشان حمایت کنند و آتش بیاورند.دشمن هم که بیکار ننشسته است یعنی اگر ما فکر کنیم دست از ایران و اسلام برداشته اند این محترمانه ترین تعبیر این است که ساده لوحی است چرا ما شخصیت هایمان را خراب کنیم؟

ناطق نوری تأکید کرد: آن روزی که هاشمی به درد این انقلاب خورد و میخورد را چرا فکر نکنیم. شما ببیند امام از دنیا رفت همه مضطرب بودیم که امام و این عظمت از دنیا بروند این نظام و انقلاب چه می‌شود، اما به هر حال خداوند برنامه ریزی می‌کند و تقدیر می‌کند خبرگان جمع می‌شوند و آقای هاشمی به عنوان رئیس خبرگان یک باره شروع می‌کند جمله ای راگفتن، واقعا این کم خدمت و تدبیر به انقلاب است؟ تا قیامت ما برای این نعمتی که سبب شد خدا به ما داد. شاکر باشیم و بر او رحمت بفرستیم کم است.

این چهره نزدیک به آیت الله هاشمی رفسنجانی معتقد است:«این شخصیت کم آدمی نیست یک آدم انقلابی که سابقه اش کم نیست و سنش هم بالاتر از آقا بود و سهم جدی هم داشت اما سهم خواهی نمی‌کند. اصلا شما می‌دانید که خبرگان داشت به سمت شورایی می‌رفت که رهبری شورایی شود؟  بعضی از آقایان  موافق بودند، یکباره ایشان جلسه‌ای که خدمت امام رسیدند را یادآوردی می‌کند و از حاج احمد آقا کد می آورد. شما بینید ما امام را از دست دادیم در شرایط حساس این مردم عاقل و فداکار بیاید بگوید آقا ما با آقای خامنه ای -آن موقع رهبری که نبودند من عذر میخواهم این گونه خطاب میکنم.- در خدمت رهبری بودیم که اگر قائم مقامی بیفتد و شما نباشید کشور چه می‌شود، امام فرمودند همین اقای خامنه ای.این کد در آن روز برای انقلاب چه کرد.بعدا خط داد عبارتی که احاج احمد نقل کرد رهبری در سفر چین بودند و مرحوم حاج احمد گفت این را گفت که  رئیس جمهوری زیبنده ایشان است و امام گفت ایشان به درد رهبری میخورد.