کد خبر: ۱۴۹۰۲۰
تاریخ انتشار: ۲۱ دی ۱۳۹۵ - ۰۰:۰۵
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۱۱۱۴

نقل قول ناطق نوری از هاشمی:‌ می‌گفت وقتی فکر می‌کردم اگر آقا نباشد، چه می‌شود، زمین می‌خوردم

رئیس دفتر بازرسی دفتر مقام معظم رهبری از تنگ نظری‌ها و انحصارطلبی‌ها در کشور انتقاد کرد و گفت که در کشور ما چپ‌ها، عین راست‌ها و راست‌ها عین چپ‌ها هستند.

 حجت الاسلام علی اکبر ناطق نوری در ادامه سخنانش در برنامه زنده تلویزیونی «این شب‌ها» با اشاره به زمان انتخاب مقام معظم رهبری و کدهایی که هاشمی از امام برای رهبری ایشان آورد، اظهار کرد: همین دو تا کد در آنجا آورد، بس نیست که او را برای همیشه محترم و بزرگ بدانیم.

وی گفت: این ادامه دارد. در سال های اخیر ایشان گفته بود من با دو چیز معامله نمی کنم، وقتی برخی می رفتند پیش ایشان و می گفتند شما هم حرف بزنید اما ایشان خداترس، آزاده و دیندار بودند. در آزادگی حرفش را می زند ولو اینکه سرش یا آبرویش برود. ایشان که می دانست که بعضی ها چه نیتی دارند، گفت: با دو چیز معامله نمی کنم یکی اصل انقلاب دوم شخص آقای خامنه ای.

ناطق نوری سپس به نقل خاطره ای پرداخت: ایشان در همان جلسه ناهار مجمع که به آن انجمن اسلامی می گفتند،‌ چندین بار موضوعی را مطرح کرد. در یکی از جلسات که مرحوم آقای طبسی و آقای امینی  بودند، سر ناهار خربزه ای آورده بودند، آقای هاشمی چنگالش را زد اما خربزه بر روی زمین افتاد. ایشان طبیعی بود که دیگر آن خربزه را برندارد اما خربزه دیگری هم برنداشت. گفت ممکن است گاهی قندم بالا و پایین برود و سپس گفت سحر که بیدار می شوم و می خواهم برای وضو بروم چند دقیقه ای روی تخت می نشینم، گاهی یک دفعه با خودم فکر می کنم که اگر خبر بیاورند که مقام معظم رهبری خوابید و دیگر بلند نشد، وقتی فکر می کنم کسی جز ایشان نیست، به محض اینکه بلند می شوم، قندم می افتد و زمین می خورم.

وی تاکید کرد:‌ این همان عشقی است که می گویم من عاشقم. این شعار و تملق نیست. ایشان انتقادی داشت هم می رفت و می گفت. اگر همه یک جور فکر کنیم، که دیگر زیبا نیست. اگر مدام از هم به به و چه چه کنیم، چرا بیخودی سر هم را می تراشیم؟ توقع اینکه همه مثل من فکر کنند غلط است.

رئیس دفتر بازرسی دفتر مقام معظم رهبری ادامه داد: جمله ای از مقام معظم رهبری بگویم. موقعی جمعی از دوستان ما خدمت ایشان رسیدند، یکی از آقایان آخر جلسه پرسیدند که یک نفر را معرفی کنید تا ما دیدگاه های شما را از ایشان بشنویم. ایشان فرمودند شما دیدگاه های مرا هم بدانید روز قیامت برای شما حجت نیست. نظر من برای شما حجت نیست، اما شما باید خودتان باید نظر داشته باشید مگر اینکه من حکم کنم. ببنید چقدر این ولایت فقیه زنده است.

وی با تاکید بر لزوم انتقاد گفت: موقعی ما در دوران طلبگی تمرین منبر در قم داشتیم. یکی از آقایان ایرادات ما را می گرفت و می گفت ناراحت نباشید، انتقاد نردبان تکامل است.

ناطق نوری گفت:‌ اینکه یک گروه یک جور می فهمد و یک گروه جور دیگر، مشکل نیست. چرا دو تا حزب؟ چندین حزب باشند. در کشور 10 دیدگاه باشد. البته حزب باشند و نه به قول آقا، قبیله ها. حزب اساسنامه و مرامنامه دارد و همه چیزش مشخص است. این نه تنها نقص نیست بلکه لطف و کمال است.

وی به پیش زمینه کرسی های آزاداندیشی در دانشگاه ها نیز اشاره کرد و گفت: رهبری یک زمانی بزرگواری کردند و حکم مشاور دادند. ما طرحی را بحث کردیم که ریشه کرسی های آزاد اندیشی در آنجاست. گفتیم اگر استادی چپ باشد یا اصلا خداناباور باشد، اگر حرفش در کلاس بگوید دانشجوها مقهور استاد می شوند و اگر نگویند در زیر زمین می گوید. اول به ذهنمان رسید که چیزی شبیه به حسینه ارشاد راه بیندازیم. بگوییم آنجا حرف بزند و سرکلاس نگوید. مشکل تنگ نظری ها و انحصاطلبی های ماست

ناطق نوری گفت: در اقتصاد این تنگ نظری ها نیست. مقام معظم رهبری جرات به خرج دادند و خصوصی سازی را بیان کردند. اما تنگ نظری برخی از ما نمی گذارد. این تنگ نظری ها هم در بعد اقتصاد و بعد سیاست هم هست. چه ایرادی دارد که چها تا حزب باشد؟ البه نباید به هم تهمت بزنند.

وی اظهار کرد:‌ ما چند تا مصاحبه کردم که ما قاعده بازی را بلد نیستیم. برخی ها گفتند که دیگر این حرف را نگو. اما به نظر من، چپ عین راست و راست عین چپ. چپ می آید همه را می زند و تا فراش مدرسه را عوض می کند، راست هم می آید همینگونه است. با همین وضع است که بعد از 37 سال هنوز می خواهیم روی سر کچل استاد شویم.

گفتنی است زمانی که ناطق از تنگ نظری ها و انحصارطلبی ها حرف می زد، درستکار، مجری برنامه در تایید حرف او گفت: اسم یکی را نیاوریم؟ یعنی چی؟ که اشاره به ممنوع الخبری رئیس جمهور دوران اصلاحات داشت اما ناطق به او پاسخی نداد.