کد خبر: ۱۴۹۲۱۸
تاریخ انتشار: ۲۲ دی ۱۳۹۵ - ۲۰:۳۰
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۴۰۱

90 درصد افسران پلیس آمریکا نگران امنیت جان خود هستند

 در پی کشته شدن سیاهپوستان غیر مسلح به دست نیروهای پلیس آمریکا، بررسی های موسسه پژوهشی «پیو» نشان می دهد 90 درصد افسران پلیس آمریکا نگران امنیت جانی خود از سوی معترضان به این گونه اقدامات هستند.
[90 درصد افسران پلیس آمریکا نگران امنیت جان خود هستند]

به گزارش پایگاه خبری تیک (Tik.ir) ؛ رویترز امروز چهارشنبه نوشت: بر اساس یک بررسی که توسط مرکز پژوهشی 'پیو' (Pew)، اندیشکده آمریکایی مستقر در واشنگتن دی.سی انجام شده است، سه چهارم افسران پلیس آمریکایی معتقدند به دنبال کشته شدن افراد سیاهپوست غیر مسلح توسط پلیس که موجی از اعتراض ها را به همراه داشته، رابطه آنها با سیاهپوستان هرچه بیشتر تنش زا شده است.
بررسی های مرکز پژوهشی پیو نشان می دهد این احساس در میان پلیس آمریکا رواج پیدا کرده که افکار عمومی نسبت به آنها بدگمان شده است و نیروهای پلیس را به دنبال این کشتار مسئولیت پذیر نمی بینند.
رویترز افزود: پلیس آمریکا از سال 2014میلادی تاکنون افراد سیاهپوست زیادی را به قتل رسانده است که اعتراض های سراسری آمریکا را فراگرفته و موجب به وجود آمدن جنبشی موسوم به 'زندگی سیاهان اهمیت دارد' در آمریکا شده است.
بنا براین گزارش، 70 درصد افسران پلیس به این مرکز تحقیقاتی گفته اند که تقابل و تعامل با افراد سیاهپوست به دنبال کشتار بالای سیاهپوستان و اعتراض هایی که این اقدامات را در پی داشته، هرچه بیشتر تنش زا شده است.
این تحقیق می افزاید، دو سوم افسران پلیس آمریکا مدعی هستند اعتراض هایی که در پی این کشتار صورت می گیرد انگیزه خشم عمومی علیه پلیس را موجب می شود.
تحقیقات پیو نشان می دهد که 60درصد از افسران پلیس آمریکا نیز گفته اند چنین کشتاری خود باعث بروز مشکلات سیستماتیک گسترده تری شده است.
رویترز نوشت: دراین تحقیق، بیش از 90 درصد افسران پلیس آمریکا گفته اند که آنها نگران امنیت جانی خود به دلیل این اعتراض ها هستند.
حدود سه چهارم افسران پلیس آمریکا نیز گفته اند، همکارانشان کمتر تمایل دارند تا افراد را متوقف و مورد سئوال قرار دهند، حتی افرادی که به نظر مظنون می رسند و نیاز به بکار گرفتن اعمال زور علیه چنین افرادی است.
رویترز گزارش داد: اکثریت افسران پلیس و افکار عمومی خواستار استفاده نیروهای پلیس از نصب دوربین بر روی بدن آنها هنگام انجام وظیفه هستند.
رویترز افزود: این نظرسنجی از هفت هزار و 917 افسر پلیس از 54 اداره پلیس و کلانتری بین 19 ماه مه تا 14 اوت سال گذشته به عمل آمده است .
به گزارش ایرنا، رفتار خشونت آمیز همراه با نژاد پرستانه پلیس سفید پوست آمریکا علیه شهروندان آفریقایی تبار و رنگین پوست در آمریکا مسبوق به سابقه است و جرقه خشم و اعتراض های سراسری به اینگونه رفتار پلیس آمریکا از اوت سال 2014میلادی زده شد.
درسال 2014میلادی دست کم سه شهروند سیاهپوست آمریکایی به دست نیروهای پلیس سفیدپوست کشته شدند.
مایکل براون، جوان 18 ساله سیاهپوست در اوت 2014 در شهر فرگوسن در ایالت میسوری به ضرب گلوله پلیس سفید پوست آمریکایی کشته شد. او مظنون به سرقت بود. پلیس گفته بود که این جوان یکی از دو مظنون به سرقتی بود که دقایقی پیش از کشته شدنش در آن روز اتفاق افتاده داده بود. جزئیات مرگ مایکل براون به مناقشه بین پلیس و معترضان منجر شد و درنهایت منجر به مداخله گارد ملی آمریکا در این شهر شد.
«ازل فورد» 25 ساله در اوت 2014 در لس آنجلس پس از آن که پلیس گفت که قصد دزدیدن سلاح کمری اش را داشته، به ضرب گلوله کشته شد. ازل فورد که تعادل روانی نداشت، گفته بود که با پلیس گلاویز شده، اما یک شاهد عینی به روزنامه لس آنجلس تایمز گفته بود که چنین اتفاقی بین پلیس و آقای فورد اتفاق نیفتاد.
اریک گارنر، 43 ساله در ژوئیه 2014 در خیابانی در نیویورک به ظن فروش غیرقانونی سیگار توسط پلیس متوقف شد. گفته شده که هنگامی که ماموران پلیس تلاش می کردند او را بازداشت کنند، درگذشت. پزشکی قانونی نیویورک گفت که مرگ اریک گارنر به دلیل فشار روی قفسه سینه او در شرایطی بوده که پلیس او را روی زمین نگهداشته بود. گارنر مبتلا به بیماری آسم بود. در ویدئویی از لحظه حادثه، صدای اریک گارنر شنیده می‌شود که چندین بار می‌گوید: 'نمی‌توانم نفس بکشم.'
در سال 2015میلادی نیز چند مورد کشتار شهروند سیاهپوست به دست نیروهای پلیس سفید پوست در آمریکا رخداد که در رسانه ها و سراسر آمریکا جنجال برانگیز شد.
فردی گری، 25 ساله در آوریل امسال (2015) در شهر بالتیمور زمانی که در بازداشت پلیس بود، به دلیل جراحات وارده به ستون فقراتش درگذشت.
والتر اسکات، 50 ساله در اوایل آوریل امسال (2015) به دلیل آن که یکی از چراغ های عقب اتومبیلش شکسته بود توسط پلیس در نورت چارلستون در ایالت کارولینای جنوبی متوقف شد. زمانی که پلیس به بررسی مدارک آقای اسکات مشغول بود، او در خودرو را باز کرد و از آن به بیرون پرید و در حال فرار، از ناحیه پشت هدف گلوله پلیس قرار گرفت و کشته شد. مایکل اسلاگر، از افراد پلیس به دلیل تیراندازی به والتر اسکات به قتل متهم شده است.
اریک هریس، 44 ساله، اوایل آوریل امسال (2015) به ضرب گلوله یک پلیس در تولسای اوکلاهما کشته شد.
درسال گذشته میلادی نیز در اعتراض به ادامه موج چنین کشتاری، در حادثه تیراندازی دالاس در هفتم جولای 2016میلادی برابر با 17 تیرماه 'میکاه خاویر جانسون' (Micah Xavier Johnson) کهنه سرباز سیاه پوست آمریکایی و در واکنش به دوحادثه تیراندازی 'لوئیزیانا' و 'مینه سوتا' که پلیس سفید پوست دو شهروند غیر مسلح سیاه پوست را به ضرب گلوله کشته بودند؛ پنج افسر پلیس سفید پوست آمریکایی را به ضرب گلوله از پای درآورد و خود نیز توسط یک بمب کنترل شونده کشته شد.
*ایرنا