کد خبر: ۱۴۹۲۲۰
تاریخ انتشار: ۲۲ دی ۱۳۹۵ - ۲۰:۴۰
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۵۰۰

آئین یادبود آیت الله هاشمی رفسنجانی در مسکو و قازان برگزار شد

آئین یادبود آیت الله هاشمی رفسنجانی یار دیرین امام خمینی (ره) و حضرت آیت الله خامنه ای در مسکو و همچنین شهر قازان پایتخت جمهوری تاتارستان فدراسیون روسیه برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری تیک (Tik.ir) ؛ آئین سوگ آیت الله فقید در مسکو عصر سه شنبه همزمان با حضور سفیران، دیپلمات های ارشد خارجی مقیم روسیه و شخصیت ها و مقام های روسی برای تسلیت گویی در ساختمان سفارت جمهوری اسلامی ایران برگزار شد.
در این مراسم که با حضور مهدی سنایی سفیر جمهوری اسلامی ایران، کارمندان نهادهای ایرانی، شماری از ایرانیان مقیم و علاقه مندان به ایران انجام شد، اکبر صابری جدی مدیر مرکز اسلامی مسکو، نقش آیت الله هاشمی رفسنجانی را در پیروزی انقلاب اسلامی و تشکیل حکومت جمهوری اسلامی ارزشمند خواند.
سفارت ایران در مسکو از دیروز با نیمه افراشته کردن پرچم جمهوری اسلامی دفتر یادبود نیز گشوده شده است.
در این چارچوب، دیروز تسلیت گویی حضوری نماینده ویژه وزارت خارجه روسیه، سفیران بوسنی هرزه گوین، قبرس، عراق، افغانستان، زیمباوه، بورکینافاسو، تشکیلات خودگردان فلسطین و نفر دوم سفارت آلمان در دیدار با سنایی سفیر ایران و ثبت ابراز همدردی در دفتر یادبود انجام شد.
همچنین نمایندگان سفارتخانه های ایتالیا، لتونی، کوبا، آلبانی و لیتوانی، شماری از شخصیت های روسی علاقه مند به فرهنگ و تمدن ایرانی و کارشناسان سیاسی آشنا به امور ایران با حضور در ساختمان سفارت جمهوری اسلامی درگذشت آیت الله هاشمی را تسلیت گفتند.
در قازان پایتخت جمهوری تاتارستان فدراسیون روسیه هم مراسم یادبود آیت الله هاشمی رفسنجانی در سرکنسولگری ایران برگزار شد.
در این مراسم یادبود که با حضور دانشجویان و ایرانیان مقیم و همچنین علاقه مندان به ایران برگزار شد، پس از تلاوت کلام الله مجید و فاتحه خوانی، علی بمان اقبالی زارچ سرپرست سرکنسولگری ایران در قازان جایگاه شخصیتی، مبارزاتی و نقش آیت الله هاشمی رفسنجانی پیش از پیروزی انقلاب،تشکیل حکومت و سال های دفاع مقدس را مهم و تاثیرگذار در بقای نظام جمهوری اسلامی بر شمردند.
نیمه افراشته شدن پرچم جمهوری اسلامی و گشودن دفتر یادبود تا پایان وقت امروز نیز از دیگر برنامه ها سرکنسولگری ایران در تاتارستان اعلام شده است.
آیت الله هاشمی رفسنجانی که شامگاه یکشنبه پس از انتقال به بیمارستان شهدای تجریش بر اثر بروز عارضه قلبی در سن 82 سالگی در گذشت با همراهی میلیونی مردم دیروز (سه شنبه) در حرم مطهر حضرت امام خمینی (ره) به خاک سپرده شد.
*ایرنا