کد خبر: ۱۴۹۲۳۰
تاریخ انتشار: ۲۳ دی ۱۳۹۵ - ۰۰:۰۰
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۸۷۵

مردم، مظلومیت هاشمی را جبران کردند

 بدون شک مردم با حضور میلیونی خود در روز گذشته نشان دادند که حامی راه هاشمی هستند و نمی‌خواهند این مسیر به بن‌بست برسد. در همین راستا، آیت‌الله غرویان از اساتید حوزه در گفت و گو با روزنامه قانون، معتقد است که سیدحسن خمینی و ناطق‌نوری باید راه وی را ادامه دهند.
 
به گزارش پایگاه خبری تیک (Tik.ir) ؛ در متن این گفت و گو می خوانیم: آیت الله هاشمی رفسنجانی از میان ما رفت و در این میان فقدان وی، برخی از صاحب‌نظران و سیاسیون را نگران کرده‌است. آن‌ها در این فکر هستند که آیا راه هاشمی ادامه‌خواهد یافت؟ آیا کسی می‌تواند همان نقشی که‌ آیت‌الله ایفا می‌کرد را ادامه دهد؟ در نبود شیخ اکبر چه اتفاقاتی رخ خواهد داد؟ بدون شک مردم با حضور میلیونی خود در روز گذشته نشان دادند که حامی راه هاشمی هستند و نمی‌خواهند این مسیر به بن‌بست برسد. در همین راستا، آیت‌ا... غرویان از اساتید حوزه معتقد است که سیدحسن خمینی و ناطق‌نوری باید راه وی را ادامه دهند. غرویان در گفت‌وگو با «قانون» از چرایی حضور میلیونی مردم، منش هاشمی و لزوم ادامه راه وی می‌گوید که مشروح این گفت‌وگو را در زیر پی می‌گیریم:
 
**در مراسم تشییع آیت الله هاشمی رفسنجانی شاهد حضور همگانی مردم از قشرهای مختلف بودیم، این شکوه و عظمت برگرفته از شخصیت‌حقیقی آیت‌الله هاشمی بود یا آن را از جایگاه حقوقی ایشان می‌دانید ؟
صحنه های حضور میلیونی مردم تهران در مراسم تشییع پیکر آیت الله هاشمی رفسنجانی را که می دیدم یاد دو مراسم بزرگ دیگر که با استقبال میلیونی از سوی مردم همراه بود افتادم. اولی تشییع پیکر حضرت امام خمینی(س) بود و دیگری نیز مراسم آیت الله بهجت در قم. اما نکته قابل توجه و خصوصیت مشترک بین آن‌ها را می‌توان جنبه مردمی بودن این شخصیت ها دید. پیکر آیت الله هاشمی رفسنجانی بدون حضور تشریفات رسمی و حکومتی با عشق و علاقه مردم تشییع شد.
 
من در این میان قدرت الهی را دیدم در حالی که نسبت به ایشان در زمان حیات ظلم و جفای بسیاری صورت گرفت، ایشان با وجود مظلومیت در اوج عزت و محبوبیت میان مردم به خاک سپرده شد. جلوه اراده الهی در تشییع پیکر ایشان مشهود بود. زمانی که مردم کسی را مظلوم بیابند به حمایت از او می‌روند و مردم تهران امروز مظلومیت آیت الله هاشمی رفسنجانی را جبران کردند.
 
**آیا در شرایط فعلی کسانی هستند که جای خالی آیت الله هاشمی رفسنجانی را پر کنند؟
آیت الله هاشمی رفسنجانی تمام عمرشان را در حال خدمت به انقلاب بودند. ایشان تمام پست های حساس نظام را پذیرفتند و به خوبی از پس آن برآمدند و شاید در حال حاضر کسی را در جایگاه ایشان نداشته باشیم. اما من در ناطق نوری و حسن روحانی این ظرفیت را می بینم که بتواند راه ایشان را ادامه دهد. در مجلس خبرگان آیت الله سید حسن خمینی با ورود به این مجلس می‌تواند خلا نبود ایشان را پر کند. به هر حال امیدواریم این شخصیت‌ها از نظر بینش و تفکر و مشی مردمی داشتن بتوانند راه هاشمی رفسنجانی را ادامه دهند.
 
**آیا خط مشی هاشمی رفسنجانی در آینده ادامه‌دار خواهد شد؟
به امید خدا شاگردان مکتب فکری، سیاسی و اجتماعی ایشان راه را ادامه خواهند داد. در دانشگاه آزاد و در مجمع تشخیص مصلحت و بسیاری از نهاد هایی که بر اساس تفکر و اندیشه و برنامه های ایشان حرکت می کردند، افراد زیادی هستند که از مبانی فکری و اندیشه‌ها و آرمان‌های ایشان صیانت خواهند کرد. آیت الله هاشمی رفسنجانی در زمان حیات خود همیشه به دنبال وحدت و اتحاد مردم بود.
 
دیروز شاهد این بودیم که مراسم بدرقه و بزرگداشت ایشان نیز موجب وحدت و حضور گروه‌های سیاسی مختلف با طرز تفکرهای متفاوت بود. مسئولان کشور این فرصت را باید مغتنم بشمارند و مسئولان سیاسی و فرهنگی کشور باید از ظرفیت اندیشه هاشمی رفسنجانی و مکتب فکری ایشان استفاده کنند و جامعه را به سوی وحدت سوق دهند.
*ایرنا