کد خبر: ۱۴۹۲۴۳
تاریخ انتشار: ۲۲ دی ۱۳۹۵ - ۲۱:۲۰
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۵۱۲

زخمی شدن سفیر امارات و کشته شدن ۵ مسئول دولتی آن در قندهار

وزارت خارجه امارات عربی متحده در بیانیه‌ای از زخمی شدن سفیر این کشور و جان باختن پنج مسئول دولتی آن در حمله تروریستی در قندهار خبر داد.
 
به گزارش پایگاه خبری تیک (Tik.ir) ؛ وزارت خارجه امارات اعلام کرد که «جمعه محمد عبدالله الکعبی» سفیر این کشور در حمله تروریستی به مقر حاکم قندهار از مرگ نجات پیدا کرده اما زخمی شده‌ است.
 
خبرگزاری امارات همچنین با اعلام کشته شدن 5 تن از مسئولان دولتی این کشور در حمله تروریستی قندهار، گزارش داد که خلیفه بن زاید آل نهیان رئیس دولت امارات کشته شدن این افراد را تسلیت گفت.
 
بر اساس این گزارش، محمد علی زینل البستکی، عبدالله محمد عیسی عبید الکعبی، احمد راشد سالم علی المرزوعی، احمد عبدالرحمن احمد کلیب الطنیجی و عبدالحمید سلطان عبدالله ابراهیم الحمادی که مامور اجرای پروژه‌های انسانی، آموزشی و توسعه‌ای در افغانستان بودند در حمله تروریستی روز سه‌شنبه در مقر حاکم قندهار کشته شدند.
 
رئیس دولت امارات همچنین دستور داد تا پرچم این کشور در تمامی وزارتخانه‌ها، ادارات و نهادهای دولتی سراسر کشور به مدت سه روز به نشانه عزاداری برای این کشته‌ها به حال نیمه برافراشته شود.   
 
از سوی دیگر وزارت خارجه و همکاری بین‌المللی امارات از تشکیل اتاق عملیات مشترک با همکاری نیروهای مسلح و نهادهای مربوطه و دولت افغانستان برای پیگیری این حمله تروریستی خبر داد.
* فارس