کد خبر: ۱۴۹۳۲۲
تاریخ انتشار: ۲۳ دی ۱۳۹۵ - ۱۸:۲۰
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۴۹۰

هک تلفن نظامیان ارتش اسرائیل توسط حماس

 جنبش مقاومت اسلامی "حماس" دست به بزرگترین عملیات اطلاعاتی از طریق هک کردن تلفن های همراه دهها نظامی صهیونیستی زد و آنها را با حساب های ساختگی در شبکه اجتماعی فیسبوک به دام انداخت.
 
به گزارش پایگاه خبری تیک (Tik.ir) ؛ حماس با استفاده از حساب های کاربری و اسامی مستعار دختران، تلفن همراه ده ها نظامی ارتش اسرائیل را هک کرده و به اطلاعات محرمانه ای دست یافته است.

این شبکه رادیویی اشاره کرد که بخش امنیت داده ارتش اسرائیل پس از انتشار گزارشی پیرامون وجود اسامی مستعار دختران در شبکه های ارتباط جمعی، با همکاری شاباک حملات گسترده ای را در شبکه اینترنت به منظور شناسایی اسامی مشکوک و حذف آنان آغاز کرد.

در همین راستا، ده ها اسامی و حساب کاربری مستعار که به طور مخفیانه ایجاد شده بودند، کشف و شناسایی شدند. هدف از راه اندازی این حساب ها کسب اطلاعاتی سری و محرمانه از نظامیان ارتش و نیروهای ذخیره اسرائیل بوده است.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین، حساب های کاربری و اسامی مستعار موفق شدند با نظامیان اسرائیلی در مورد مسائل محرمانه صحبت کرده و به تلفن همراه ده ها نظامی ارتش نفوذ و ویرویس هایی را در داخل آن ها پخش کنند.

در جریان عملیات "نبرد شکارچیان" بسیاری از اسامی و حساب های کاربری وابسته به حماس در شبکه های ارتباط جمعی کشف و شناسایی شد و ارتش اسرائیل در پی آن تصمیم گرفت محدودیت های بیشتری در مورد استفاده نظامیان خود از تلفن همراه ایجاد کرده و مکالمات آنان را شنود کند.
*ایسنا