کد خبر: ۱۴۹۵۸۷
تاریخ انتشار: ۲۶ دی ۱۳۹۵ - ۱۰:۴۵
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۸۰۹
خانواده آیت‌الله هاشمی‌:

امروز میزبان ملت ایرانیم

حالا ديگر بايد باور كرد، آیت‌ا... هاشمي در ميان مردم نيست. خبرهاي تسليت از سراسر جهان مي‌آيد و مراسم بزرگداشت در نقاط مختلف برگزار مي‌شود. مراسم شب هفت آیت ا... هاشمی امروز(یکشنبه ۲۶دی ماه از ساعت ۱۵ الي۱۷) در حرم امام(ره) برگزار خواهد شد.
 آیت‌ا... هاشمي همواره در كنار مردم حضور داشتند و در سال‌هاي اخير هم مردم را تنها نگذاشتند. همين رويه موجب شد در يك بدرقه ميليوني ميان مردم تهران تشييع شوند. مبارز انقلابي و مدير بعد از انقلاب براي توسعه و پيشرفت كشور از هيچ تلاشي دريغ نكرد.

به گزارش پایگاه خبری تیک (Tik.ir) ؛ حتي در سال ۹۲ وقتي كشور در هشت سال مديريت دولت نهم و دهم با بحران روبه‌رو شده بود و بسياري مشكلات زيرساخت‌هاي ايران را تهديد مي‌كرد بازهم آیت‌ا... هاشمي نشان داد براي خدمت به مردم حاضر است، هرچند اين‌بار در ميان ناباوري ايشان رد صلاحيت شدند. آن‌هم در روزگاري كه مردم راه نجات كشور را در حضور مجدد آیت‌ا... هاشمي مي‌ديدند. هرچند تدبير ايشان منجر به شكل‌گيري دولت يازدهم شد تا فصلي نو از اميد رقم بخورد. با همه اين موارد حالا ديگر بايد باور كرد، آیت‌ا... هاشمي در ميان مردم نيست. خبرهاي تسليت از سراسر جهان مي‌آيد و مراسم بزرگداشت در نقاط مختلف برگزار مي‌شود. مراسم شب هفت آیت ا... هاشمی امروز(یکشنبه ۲۶دی ماه از ساعت ۱۵ الي۱۷) در حرم امام(ره) برگزار خواهد شد.

میزبان ملت ایران در حرم امام

خانواده آیت‌ا... هاشمی‌رفسنجانی ضمن قدردانی از حضور انبوه و کم‌نظیر علاقمندان ایشان در مراسم تشییع، تدفین و بزرگداشت، اعلام کردند که در مراسم شب هفتم آن مرحوم در مرقد امام خمینی، میزبان ملت شریف ایران خواهند بود. این مراسم با حضور خانواده آیت‌ا... هاشمی‌رفسنجانی و یادگاران امام راحل امروز در حرم امام خمینی(ره) برگزار می‌شود.

روابط عمومي مجمع تشخيص مصلحت نظام درباره مراسم هفتم آیت‌ا... هاشمي‌رفسنجاني اطلاعيه‌اي صادر كرد. پيرو تماس‌هاي مكرر برخي از هموطنان عزيز و سوال درباره چگونگي و زمان برگزاري مراسم هفتمين روز درگذشت رئيس فقيد مجمع تشخيص مصلحت نظام، به اطلاع مردم عزيز و شريف ايران اسلامي، به ويژه در استان تهران مي‌رساند، اين مراسم امروز با حضور مسئولان كشوري و لشگري و خانواده‌هاي معظم و مكرّم شهدا و اقشار مختلف در كنار آرامگاه ابدي آن عزيز سفر كرده، در حرم مطهر امام راحل برگزار مي‌شود. سخنران اين مراسم حجت‌الاسلام والمسلمين علي اكبر ناطق نوري، خواهد بود و حضور پرشور قاطبه مردم تاكيدي مجدد بر ميثاق با آرمان‌هاي امام، شهدا و مبارز نستوه، فرمانده هشت سال دفاع مقدس، يكي از زبرالحديدهاي امام در نهضت روحانيت و شخصيت‌ تاريخ‌‌سازي است كه تا آخرين لحظات خود را از مردم و جامعه جدا نمي‌دانست. مطمئنا برگزاري پرشور اين مراسم، نمايشي ديگر از وحدت، همدلي و يكرنگي مردم و موجبات تسلاي خاطر خانواده مكرّم ايشان و تمام كساني است كه اين روزها عزادار فقدان آیت‌ا... هاشمي‌رفسنجاني هستند.

خانواده آیت‌ا... هاشمي‌رفسنجاني ضمن قدرداني از حضور انبوه و كم‌نظير علاقه‌مندان ايشان در مراسم تشييع، تدفين و بزرگداشت، اعلام كردند كه در مراسم شب هفتم آن مرحوم در مرقد امام خميني، ميزبان ملت شريف ايران خواهند بود. پيام حضور ميليوني مردم در تشييع پيكر آیت‌ا... نشان داد مردم ايران به خوبي قدر شناس هستند و مي‌دانند چه كساني غم‌خوار مردم بوده‌اند. پيامي كه همچنين نشان از عزت و اقتدار ملي يعني وحدت و انسجام بود. مراسم هفتم آیت‌ا... هاشمي هم يقينا با استقبال مردم همواره خواهد شد چرا كه اين روزها در سراسر كشور و در تمام مراسم‌هاي بزرگداشتي كه برگزار مي‌شود جاي خالي در مساجد نيست و علاقه‌مندان به آیت‌ا... هاشمي ارادت خود را به ايشان نشان مي‌دهند.

رفراندوم مثبت به ادامه راه آیت‌ا... هاشمی

اعظم طالقاني فرزند آیت‌ا... طالقاني درباره حضور چشمگير مردم در تشييع آیت‌ا... هاشمي گفت:«مهم‌تر از همه اين است كه خود اين واقعه رحلت ايشان يك تحرك، جوشش و تلاش و كوششي را در جامعه ايجاد خواهد كرد، همان‌گونه كه از اول انقلاب تابه‌حال ما شاهد اين موضوع بوده‌ايم كه وقتي رخوت و سستي در جامعه ايجاد مي‌شود و وحدت و همدلي‌ها كم مي‌شود، يك واقعه و اتفاق مردم را به يكديگر نزديك مي‌كند و با دلسوزي بيشتر براي خودشان مسئوليت قائل مي‌شوند. طالقاني با بيان اينكه من خودم از كساني بودم كه به آیت‌ا... هاشمي انتقاد مي‌كردم و بارها به‌صورت حضوري به نزد ايشان رفتم و انتقاداتم را مطرح كردم، ابراز داشت: وقتي از ايشان انتقاد مي‌كردم واقعا با صبوري برخورد مي‌كرد و برخورد خصمانه نداشت. حال اين صبوري و انتقادپذيري از سر دانايي يا درك مسائل و شرايط و... بود، مهم نيست، مهم اين است كه اگر همه اين صبوري و حلم را داشته باشند دموكراسي تحقق پيدا مي‌كند. وي تاكيد كرد: آیت‌ا... هاشمي با اين رفتارش بخصوص از سال ۸۴ به بعد يك اساس و پايه‌اي را بنا كرد كه اگر مردم و مسئولان اين روش را ادامه دهند بسياري از مشكلات قابل‌حل خواهد شد و اين حضور مردم در مراسم تشييع پيكر ايشان به نظر من يك رفراندوم و راي مثبتي از طرف مردم براي ادامه راه و روش ايشان بود.»