کد خبر: ۱۴۹۶۴۲
تاریخ انتشار: ۲۶ دی ۱۳۹۵ - ۱۷:۰۶
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۴۵۱۵

سخنان آتشین ناطق در مورد «آیت الله»: در مخیله ام نمی گنجید هاشمی ردصلاحیت شود

حجت الاسلام و المسلمین علی اکبر ناطق نوری عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام و رئیس دفتر بازرسی ویژه مقام معظم رهبری طی سخنانی که به مناسبت مراسم هفتمین روز رحلت آیت الله هاشمی رفسنجانی در مرقد مطهر حضرت امام خمینی(س) ایراد می شود، گفت: هاشمی زنده است. امام فرمود هاشمی زنده است تا نهضت زنده است
حجت الاسلام و المسلمین علی اکبر ناطق نوری عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام و رئیس دفتر بازرسی ویژه مقام معظم رهبری طی سخنانی که به مناسبت مراسم هفتمین روز رحلت آیت الله هاشمی رفسنجانی در مرقد مطهر حضرت امام خمینی(س) ایراد می شود، گفت: هاشمی زنده است. امام فرمود هاشمی زنده است تا نهضت زنده است

ناطق نوری ادامه داد:  من بیش از ۵۰ سال با مرحوم هاشمی بودم، می توانم شهادت بدهم که کاری به غیر از برای خدا انجام نمی داد. از خصوصیات آیت الله هاشمی این بود که به شدت از ریا و دورویی بدش می امد

وی در واکنش به تکبیر مکرر حضار در پایان هر جمله اش تاکید کرد: سخنرانیم ممکن است جای تکبیر زیاد داشته باشد. لذا خواهش می کنم تکبیر نگویید تا رشته کلام از دست خارج نشود.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام افرود: از نمونه های کار برای خدا در نزد هاشمی این است که در سال های مبارزه، امام در نجف از ایشان خواست که به ایران نیاید اما هاشمی به امام گفت نهضت و انقلاب به من احتیاج داردمن باید به ایران بروم. آمد و دستگیر شد.

 وی با بیان ابن که درس دیگر هاشمی صبر و مقاومت است، گفت: هاشمی صبر را ذله کرده بود. من گاهی اوقات از این همه صبر و مقاومت این مرد می ماندم.

ناطق نوری اظهار داشت: قبل از انقلاب من برای ملاقات زندانیان رفتم. از یکی از زندانیان پرسیدم حال هاشمی چطور است. او گفت هاشمی را آنقدر شکنجه کرده اند که حالا در بیمارستان است. 

وی با اشاره به روزی که هاشمی را در انتخابات ۹۲ رد صلاحیت کردند، گفت: آن روز سفرم را لغو کردم و به نزد ایشان رفتم. گفتم حالتان چطور است و چه کار می خواهید بکنید؟ گفت: وقتی برای ثبت نام رفته بودم جمعیت زیادی جمع شده بودند و مردم گریه می کردند. وقتی ثبت نام کردم پیش خودم گفتم که این استقبال مسولیت سنگینی با این ویرانی کشور خواهم داشت، وقتی صلاحیتم رد شد امشب آرام ترین شب های زندگیم بود، چون هم وظیفه ام را انجام دادم و هم بار مسئولیت از دوشم برداشته شد.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام افزود: در دوران ریاست جمهوری ایشان با آن حجم ویرانی نفت بشکه ای ۸ دلار بود. ایشان وقتی لایحه بودجه را به مجلس آورد نفت را 16 دلار بسته بود.من به ایشان گفتم که نفت را ۱۶ دلار نمی توانیم بفروشیم. نشستیم با ایشان بحث کردیم و نفت را با ۱۴ دلار بستیم.

وی گفت: با نفت ۱۲،۱۰ دلار امروز هر چه پتروشیمی و صنعت نفت داریم از آن به جا مانده است. گاهی مغرضانی می گفتند هاشمی کشور را به باد می دهد.اما هاشمی به من می گفت به این حرف ها گوش نکن این ها متوجه نیستند، کشور را باید ساخت. در مصاحبه ای که در تشییع ایشان جناب سردار سلیمانی با خبرگزاری ها انجام می داد در وصف هاشمی گفت: هاشمی تا آخر همان بود که از اول بود.

رئیس دفتر بازرسی ویژه مقام معظم رهبری ادامه داد: در سال های اخیر کسانی به نزد هاشمی می رفتند و می گفتند چرا در مقابل تخریب ها واکنش نشان نمی دهید. هاشمی گفت انقلاب و مقام معظم رهبری خط قرمز های من هستند. به هیچ وجه از این دو عبور نخواهم کرد.