کد خبر: ۱۴۹۷۳۵
تاریخ انتشار: ۲۷ دی ۱۳۹۵ - ۲۱:۲۰
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۱۰۸۳

«دلمه» جبهه اصولگرایان!

جریان اصولگرایی همین است، یک روز جبهه‌ای جدید درمیان ده‌ها دسته وجبهه دیگر اعلام موجودیت می‌کند و روز دیگر، اصولگرای دیگر فریاد می‌زند که این دیگر چیست؟
واکنش فعال سیاسی اصولگرا به «جبهه مردمی نیروهای انقلاب»
جبهه مردمی نیروهای انقلاب یا لیست شورای شهر

جریان اصولگرایی همین است، یک روز جبهه‌ای جدید درمیان ده‌ها دسته وجبهه دیگر اعلام موجودیت می‌کند و روز دیگر، اصولگرای دیگر فریاد می‌زند که این دیگر چیست؟ اصولگرایان چقدر«دلمه» دوست دارند. چند هفته‌ای بیشتر از تشکیل«جبهه مردمی نیروهای انقلاب» نمی‌گذرد. این جبهه به‌ریاست حجت‌الاسلام محمدحسین رحیمیان شکل گرفت و اعضای آن را یحیی آل‌اسحاق، مهدی چمران، حمیدرضاحاجی‌بابایی، رضا روستا آزاد، محمود خسروی وفا، مهدی محمدی، علیرضا مرندی، نادر طالب‌زاده ومرضیه وحید دستجردی تشکیل دادند.

دکان جدید اصولگرایان

 اما روزگذشته محمد مهاجری فعال سیاسی نوشت: مردی که همسرش دستپخت خوبی نداشت، مهمانی دعوت کرد. همسرمیزبان یک روز برایش خورش قیمه پخت، مهمان به‌دلیل کیفیت نامطلوب غذا فقط مقدار کمی از آن را خورد. وعده بعدی فسنجان تهیه شد با همان کیفیت. چند بار دیگر هم پخت غذا به منوال قبل تکرار شد و باز هم مهمان نتوانست چیزی بخورد.زن، وعده دیگر ابتکاری به خرج داد و دلمه تهیه کرد. مهمان یکی از دلمه‌ها را برداشت و به آرامی برگ مو را که با مهارت و زیبایی دور محتویات درونش پیچیده شده بود، باز کرد.

خوب توجه کرد تا مواد تشکیل‌دهنده غذای تازه را کشف کند. لحظه‌ای بعد، رو به صاحبخانه کرد و گفت: همسر زرنگی داری. همه غذاهایی که در این چند روز نتوانسته بودم بخورم، جمع کرده و داخل بقچه پیچیده است. این فعال رسانه‌ای اصولگرا با ذکر این داستان به مساله تشکیل جبهه مردمی نیروهای انتقلاب پرداخت و نوشت: رفقای اصولگرا، اخیرا آمده‌اند دکان جدیدی به نام«جبهه مردمی نیروهای انقلاب»باز کرده‌اند. داخل دکان که می‌روی، با همان دلمه روبه‌رو می‌شوی.
 همان اصولگرایانی که با یک من عسل هم نمی‌شد به خورد مردم داد، داخل بقچه تازه‌ای پیچیده‌اند.گمان می‌کنند مثل آن ناکدبانو، می‌شود همه ورشکستگان قبلی را داخل یک بقچه جدید پیچید و به شکل «دلمه» به ملت قالب کرد. اگر ما اصولگراها از این دلمه‌ها دوست داریم، خب خودمان بخوریم. چرا قالبش می‌کنیم به خلایق؟ اگر مردم برگ مو را پس بزنند و ببینند داخلش همان ورشکستگان به تقصیرند چه؟ وی در ادامه آورده است یکی دونفر از بزرگواران تشکل جدید را عزیزانی تشکیل می‌دهند که گروه خونی شان با چنین بازی‌های سیاسی تنافر دارد و ناپرسیده یقین دارم در محظور و رودربایستی اخلاقی قرارگرفته‌اند و یا برای اقناعشان، تصویری به آنها ارائه کرده‌اند.

جبهه مردمی نیروهای انقلاب یا لیست شورای شهر؟

واقعیت همین است. اصولگرایان اساسا اهل رفتار تشکیلاتی منسجم نیستند. اگر هم درانتخابات مجلس توانستند به لیست واحدی درتهران دست یابند، به علت وجود نوعی حکمیت فرمایشی بود، زیرا آنها با تمام نیروهای شناخته شده خود به میدان آمدند و ازسربازان اصلاحات شکست خوردند. البته گویا قرار است این جبهه در اندیشه تشکلی واحد دربین اصولگرایان باشد، اما سوال اینجاست تشکلی که توان همراه کردن سایر گرایش‌های اصولگرایی را هم ندارد، توانایی دارد در این مسیر گام بردارد. یا اینکه این جبهه هسته اولیه لیست اصولگرایان درانتخابات شورای شهر تهران است. این ده عکس در کنار هم با نام یک جبهه، شاید با تصمیم به انتشار خبر تشکل خود، در نظر دارند مانند آبادگران جهادی در فکر سوق دادن آرای اصولگریان درتهران به سمت خود باشند.