کد خبر: ۱۴۹۸۶۰
تاریخ انتشار: ۲۸ دی ۱۳۹۵ - ۱۶:۴۴
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۱۶۶۱

روحانی با خنده: ما را با شورای نگهبان در نیاندازید / به شایعات توجه نکنید

رئیس‌جمهور گفت: آیت‌الله هاشمی رفسنجانی به ما نشان دادند که بهترین روش و راه برای اداره کشور و تعامل با افکار مختلف کدام است.
رئیس‌جمهور گفت: آیت‌الله هاشمی رفسنجانی به ما نشان دادند که بهترین روش و راه برای اداره کشور و تعامل با افکار مختلف کدام است.

به گزارش تیک، حجت‌الاسلام و المسلمین حسن روحانی در نهمین نشست خبری رئیس‌جمهور با رسانه های داخلی و خارجی که به مناسبت سالگرد اجرای برجام عصر امروز در سالن شهید بهشتی ساختمان ریاست جمهوری برگزار شد، با اشاره به خدمات شایان توجه آیت‌الله هاشمی نسبت به انقلاب، نظام و کشور اظهار کرد: آیت‌الله هاشمی رفسنجانی با صبر، متانت، بیان آرام در مسائل مهم سیاسی، روش اعتدالی، عقلانیت، خرد، حوصله  و سعه صدرشان و همچنین سکوتشان در هر جا که برای نظام لازم دیدند به ما نشان دادند که بهترین روش برای اداره کشور و تعامل با افکار مختلف کدام است.

رئیس‌جمهور ضمن تشکر از مردم قدرشناس، فهیم و زمان شناس ایران برای حضور در مراسم وداع با پیکر آیت‌الله هاشمی رفسنجانی افزود:‌ مردم با حضور و اشک و آه و حرکت پرشورشان در مراسم تشییع، بدرقه و ترحیم آیت‌الله هاشمی رفسنجانی نشان دادند که قدرشناس بزرگان و خادمان تاثیرگذار برای کشور و استقرار نظام و همچنین توسعه آبادانی کشور هستند.

روحانی با بیان اینکه امروز آیت‌الله هاشمی رفسنجانی در میان ما نیست و ما نمی توانیم مستقیم از افکار آن مرد بزرگ برای آینده مان بهره بگیریم، تصریح کرد: شیوه راه و روش و نصایح او  و هر آنچه از نوشته و آثار صوتی برایمان به یادگار گذاشته اند و باید مورد بهره برداری قرار دهیم و راه اعتدال، خرد، صبر و حوصله را برای حل معضلات کشور در پیش بگیریم.

وی ضمن تشکر دوباره از حضور مردم در مراسم های بدرقه آیت‌الله هاشمی رفسنجانی افزود: از همه فعالان سیاسی نیز خواهش می کنم که این فضا را ادامه دهند نه فقط برای امسال بلکه برای سال‌های پیش رو نیز همین شیوه را برای آرمان های کشور ادامه دهند.

رئیس‌جمهور تاکید کرد: مهمتر از همه چیز آن است که در یک فضای آرام و اعتدالی فرمان الهی و دستورات خداوند و اخلاق زیر پا گذاشته نمی شود. پس نکند به خاطر برخی مسائل فردی، گروهی و جناحی بخواهیم راستی و درستی و اخلاق حسنه را به دست فراموشی بسپاریم.

وی با تشکر از مردم به خاطر حمایت هایشان از دولت خدمتگزار خود، گفت:‌ اگر ما در فضای سیاسی، فرهنگی، علمی و اقتصادی دستاوردهایی داشته‌ایم همه به خاطر حضور، تلاش، کمک، ایستادگی، استقامت و صبر و امید  مردم به آینده کشور و نظام بوده است.

رئیس‌جمهور با اشاره به اینکه در بسیاری از زمینه های پیشرفت‌های خوبی داشتیم و در زمینه‌های دیگر نیازمند تلاش بیشتر هستیم، خاطر نشان کرد: راه ما هم، سپاس و شکر به درگاه خداوند نسبت به کارهای انجام گرفته است و هم تلاش و پیگیر برای دستیابی به اهدافی است که هنوز به آن‌ها نرسیده‌ایم.

روحانی با ابراز خوشحالی از تحقق وعده‌ای که به مردم داده بود در زمینه دستیابی به رشد ۵ درصدی، گفت:‌ از کارآفرینان و فعالان اقتصادی و خدمتگزاران مردم و همه مقامات و قوا سپاسگزارم که همه دست به دست هم دادیم تا امروز شاهد رشد بیش از ۵ درصد در کشور باشیم.