کد خبر: ۱۴۹۹۹۲
تاریخ انتشار: ۳۰ دی ۱۳۹۵ - ۰۹:۵۵
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۵۰۳

روحانیون مجلس فعال‌تر می‌شوند

 فراکسیون روحانیت در مجلس در حوزه‌های مختلفی اثرگذار است به ویژه در طرح ها و لوایحی که این امکان درباره آنها وجود داشته باشد که مسائل شرعی در آنها نادیده گرفته شود، فراکسیون می تواند نقش اثرگذار خود را ایفا کند. علاوه بر درون مجلس فراکسیون روحانیت در جهان اسلام و دید دنیا به مسلمانان نیز می تواند نقش آفرین باشد.
 
به گزارش پایگاه خبری تیک (Tik.ir) ؛ به عنوان مثال می بینیم که در کشورهای پیرامون ما تکفیری ها و داعشی ها با نام اسلام به اسلام ضربه می زنند و جنایاتی را مرتکب می شوند. فراکسیون روحانیت می تواند با صدور بیانیه هایی تاثیرات داعش را در افکار مردم کم کند و تاثیراتی که روی افکار جوان ها چه در درون مرزها و چه در بیرون مرزها می گذارند از بین ببرد.

فراکسیون روحانیت در مجلس دهم جزو اولین فراکسیون هایی بود که تشکیل شد و به سرعت هیات رئیسه خود را انتخاب کرد. اما در فرصت هفت ماهه تعداد جلسات اندکی برگزار کرده است. ما در مجموع دو یا سه جلسه پیرامون مسائلی که در کشور بوده، برگزار کرده‌ایم. اما چرا در این مدت نتوانستیم جلسات بیشتری بگذاریم؟
 
دلیل آن مشغولیاتی است که در مجلس داشتیم. در اوایل از آنجا که تقسیم بندی های نمایندگان هنوز شکل نگرفته بود و کمیسیون های افراد مشخص نبود، تعداد جلسات کمی برگزار شد. پس از آن از مردادماه جمعی از همکاران ما در فراکسیون روحانیت در کمیسیون تلفیق برنامه ششم توسعه حضور پیدا کردند و در برخی موارد به صورت سه شیفت مشغول کار بودند. حدود یک ماه اخیر نیز همه ما در صحن علنی مجلس مشغول بررسی برنامه به صورت دو یا سه شیفت بودیم. لذا مقداری فرصت کم بود.

اما امیدواریم در آینده نزدیک جلسه ها به صورت منسجم تر برگزار شود و اگر از نظر تعداد نمایندگان روحانی کم شده اند و در طول تاریخ مجلس شورای اسلامی کمترین تعداد روحانی در مجلس حضور دارند، بتوانیم از نظر کیفی فعالیت های بیشتری در فراکسیون داشته باشیم تا اثرگذاری خود را نشان دهیم.
*خبرآنلاین