کد خبر: ۱۵۰۰۱۹
تاریخ انتشار: ۳۰ دی ۱۳۹۵ - ۱۱:۴۴
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۴۳۴

انتقاد از مواضع اخیر انگلیس نسبت به ایران

معاون اروپا و آمریکای وزارت خارجه در دیدار معاون وزیر خارجه انگلیس به مواضع اخیر برخی مقامات این کشور در باره کشورمان انتقاد و این موضع‌گیری‌ها را برخلاف روند توسعه روابط دو کشور دانست.
 
به گزارش پایگاه خبری تیک (Tik.ir) ؛ توبیاس الوود معاون خاورمیانه و آفریقای وزیر خارجه انگلیس در سفری یک روزه به تهران با مجید تخت روانچی معاون اروپا و آمریکا وزارت امور خارجه کشورمان دیدار و گفتگو کرد.

در این ملاقات درخصوص روابط دوجانبه، تحولات منطقه ای و بین المللی گفتگو و رایزنی بعمل آمد.

 در این دیدار، تخت روانچی نسبت به مواضع اخیر  برخی از مقامات بریتانیایی نسبت به جمهوری اسلامی ایران انتقاد و این گونه موضعگیری ها را برخلاف روند توسعه روابط دو کشور در چارچوب تفاهمات قبلی دانست.

وی تاکید کرد:  هرگونه پیشرفت در روابط باید در چارچوب منافع دوجانبه و براساس احترام متقابل باشد.

وی همچنین خواستار اجرای دقیق  تعهدات به عمل آمده در چارچوب  برجام توسط همه کشورهای عضو ١+٥ شد.

طرف انگلیسی نیز در این  دیدار سیاست کشور متبوع خود نسبت به توسعه روابط با ایران و تعهد لندن بر اجرای کامل  برجام را مورد تاکید مجدد قرار داد و افزود: کشورش تلاش می کند موانع موجود در توسعه روابط دو کشور مرتفع و درجهت رفع سوءبرداشت ها عمل نماید.

 طرفین ابراز امیدواری کردند زمینه های لازم و مناسب برای گسترش همکار ی های متقابل  اقتصادی در بخش های مختلف را فراهم نمایند. همچنین توافق کردند پیرامون  مسایل کنسولی و تسهیل صدور روادید در نشست آتی کنسولی دو کشور در لندن، بحث و تبادل نظر بعمل آید.
*مهر