کد خبر: ۱۵۰۰۲۷
تاریخ انتشار: ۳۰ دی ۱۳۹۵ - ۲۳:۰۰
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۳۵۴

27 نمایش در نخستین روز جشنواره تئاتر فجر اجرا می شود

 27 اثر نمایشی فردا(جمعه) و در نخستین روز سی وپنجمین جشنواره بین المللی تئاتر فجر به اجرا می رسد.

به گزارش پایگاه خبری تیک (Tik.ir) ؛ این نمایش ها در سه بخش صحنه ای، به علاوه فجر و محیطی، آلترناتیو، تعاملی و دیگر گونه های بیرونی اجرا می شوند.

** به علاوه فجر
- نمایش «در» به نویسندگی و کارگردانی شهاب مهربان در دو نوبت 18:30 و 20 به مدت 50 دقیقه در تماشاخانه ارغنون اجرا می شود.
- نمایش «تنها راه ممکن» به نویسندگی و کارگردانی محمد یعقوبی ساعت 16 به مدت 105 دقیقه در تئاتر باران به صحنه می رود.
- نمایش «قیطریه» به نویسندگی و کارگردانی نازیار عمرانی ساعت 18:40 به مدت 80 دقیقه در تئاتر باران نمایش داده می شود.
- نمایش «آیس لند» به نویسندگی نیکلاس بیلون و کارگردانی آیدا کیخانی ساعت 20:30 به مدت 60 دقیقه در تئاتر باران اجرا می شود.
- نمایش «گنبدگاه» به نویسندگی و کارگردانی هرش آرمند در دو نوبت 18 و 20 به مدت 60 دقیقه در خانه نمایش دا به صحنه می رود.
- نمایش «گاوی که می خواست» به نویسندگی ایمان تاج سلیمان و کارگردانی ایمان تاج سلیمان و میرزایی ساعت 18 و 20:30 به مدت 70 دقیقه در تماشاخانه استاد مشایخی با هنرمندی توان خواهان جسمی و حرکتی (گروه سنی کودک و نوجوان) نمایش داده می شود.
- نمایش «پزشک نازنین» به نویسندگی نیل سایمون و کارگردانی حسین رحیمی ساعت 18 به مدت 60 دقیقه در تماشاخانه استاد مشایخی اجرا می شود.
- نمایش «بیست نمایش کوتاه درباره سلفی» به نویسندگی و کارگردانی محمد رحمانیان در دو نوبت 14 و 17 به مدت 75 دقیقه در تئاتر آفتاب به صحنه می رود.
- نمایش «یک اتفاق ساده» به نویسندگی امید طالع پور و کارگردانی سجاد دیرمینا در دو نوبت 16 و 18 به مدت 45 دقیقه در تماشاخانه همای سعادت نمایش داده می شود.
- نمایش «تله موش» به نویسندگی سیاوش حیدری و کارگردانی بهنود بهلولی ساعت 20 به مدت 90 دقیقه در تماشاخانه فانوس اجرا می شود.
- نمایش «شازده کوچولو» به نویسندگی آنتوان دوسنت اگزوپری و کارگردانی مهرداد خامنه ای ساعت 19 به مدت 90 دقیقه در خانه موزه استاد انتظامی به صحنه می رود.
- نمایش «پاییز نگفته بود» به نویسندگی رضا گشتاسب و کارگردانی زیبا دریاسفر در دو نوبت 18 و 19:30 به مدت 55 دقیقه از شهر بوشهر در سالن استاد خسرو شکیبایی تماشاخانه سه نقطه نمایش داده می شود.

** نمایش های صحنه ای
- نمایش «تیاتر سعدی، تابستان سی و دو» به نویسندگی و کارگردانی حسین کیانی ساعت 20 به مدت 100 دقیقه در تالار اصلی تئاتر شهر نمایش داده می شود.
- نمایش «خاطرات هنرپیشه نقش دوم» به نویسندگی بهرام بیضایی و کارگردانی افشین زمانی در دو نوبت 17 و 20 به مدت 80 دقیقه در تماشاخانه سنگلج به صحنه می رود.
- نمایش «دال» به نویسندگی و کارگردانی مسلم خراسانی در دو نوبت 17 و 19 به مدت 70 دقیقه در تئاتر مولوی اجرا می شود.
- نمایش «فرشته مرگ» به نویسندگی و کارگردانی مسعود رایگان در دو نوبت 18 و 20:30 به مدت 75 دقیقه در تالار حافظ نمایش داده می شود.
- نمایش «حادثه در ویشی» به نویسندگی آرتور میلر و کارگردانی منیژه محامدی در دو نوبت 17 و 20 به مدت 70 دقیقه در تالار دکتر ناظر زاده تماشاخانه ایرانشهر به صحنه می رود.
- نمایش «راهبان معبد وانگ» به نویسندگی محمدرضا کوهستانی و کارگردانی احمد سلیمانی در دو نوبت 17 و 18:30 به مدت 60 دقیقه در تالار استاد سمندریان تماشاخانه ایرانشهر اجرا می شود.
- نمایش «یرمای درون من» به نویسندگی و کارگردانی ستاره تبریز زاده در دو نوبت 16 و 18 به مدت 45 دقیقه در تالار استاد انتظامی خانه هنرمندان از شهر اصفهان نمایش داده می شود.
- نمایش «بازگشت در چهارشنبه آخر سال» به نویسندگی رئوف دشتی و کارگردانی رضا حسینی در دو نوبت 17:30 و 19:30 به مدت 60 دقیقه در تالار قشقایی تئاتر شهر از شهر مشهد به صحنه می رود.
- نمایش «همه دختران من» به نویسندگی جواد روستایی و محمد قاسمی و کارگردانی جواد روستایی در دو نوبت 17 و 19 به مدت 55 دقیقه در تالار سایه تئاتر شهر از شهر ساوه اجرا می شود.
- نمایش «جی» به نویسندگی کیوان میرمحمدی و کارگردانی محمدصادق نصیری در دو نوبت 18:30 و 20:30 به مدت 80 دقیقه در تالار چهارسو تئاتر شهر از شهر یزد به صحنه می رود.

** نمایش های محیطی، آلترناتیو، تعاملی و دیگر گونه های تئاتر بیرونی
- نمایش «مونگ بهیتی» به نویسندگی محسن اردشیر و کارگردانی غنچه شکوهیان و محسن اردشیر ساعت 16:30 به مدت 20 دقیقه در محوطه مجموعه تئاتر شهر از شهر آمل به صحنه می رود.
- نمایش «روایت پیچیده یک کلنگ زنی ساده» به نویسندگی و کارگردانی مهسا افتحی ساعت 17 به مدت 25 دقیقه در محوطه مجموعه تئاتر شهر از شهر تفرش اجرا می شود.
- نمایش «ارت» به نویسندگی و کارگردانی علی محمد رادمنش ساعت 18 به مدت 30 دقیقه در محوطه مجموعه تئاتر شهر نمایش داده می شود.
- نمایش «کوچ» به نویسندگی و کارگردانی بهنام کاوه ساعت 16 در محوطه خانه هنرمندان و ساعت 18:30 در محوطه مجموعه تئاتر شهر به مدت 30 دقیقه از شهر آبادان به صحنه می رود.
- نمایش «حق با کیه؟» به نویسندگی و کارگردانی مجید امینی ساعت 16:30 به مدت 40 دقیقه در محوطه خانه هنرمندان از شهر شاهرود اجرا می شود.
سی وپنجمین جشنواره بین المللی تئاتر فجر از یکم تا 12 بهمن ماه به دبیری سعید اسدی برگزار می شود.
*ایرنا