کد خبر: ۱۵۰۰۲۹
تاریخ انتشار: ۳۰ دی ۱۳۹۵ - ۲۲:۲۰
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۵۸۹

معاون وزیر تعاون:آیت الله هاشمی رفسنجانی برای آبادانی کشور زحمات زیادی کشید

معاون رفاه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت:‌ آیت الله هاشمی رفسنجانی یکی از افراد تاثیرگذار در پیروزی انقلاب اسلامی بود و برای آبادانی کشور زحمات زیادی کشید.

به گزارش پایگاه خبری تیک (Tik.ir) ؛ احمد میدری چهارشنبه شب در مراسم یادواره مرحوم آیت الله هاشمی رفسنجانی با موضوع «توسعه در اندیشه آیت الله» در تالار همایش های بین المللی منطقه آزاد چابهار با تشریح فعالیت ها و تاثیرگذاری ایشان در طول انقلاب اظهار داشت: هاشمی رفسنجانی به عنوان یار باوفای امام خمینی (ره) همراهی خوبی با رهبر معظم انقلاب برای پیشبرد اهداف کلان نظام داشت.

وی گفت: هرچه از خوبی و تاثیرگذاری هاشمی رفسنجانی گفته شود کم است زیرا وی در دوران مختلف مسئولیت ها به خوبی توانست تاثیرگذاری اش را برای آبادانی کشور نشان دهد.
**آیت الله هاشمی رفسنجانی انسجام و وحدت را دنبال می کرد
رئیس هیأت مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد تجاری - صنعتی چابهار نیز در این یادواره گفت: آیت الله هاشمی رفسنجانی به عنوان یار دیرین امام خمینی (ره) و رهبر معظم انقلاب، نقش مهمی در توسعه و سازندگی ایران اسلامی داشته است.
عبدالرحیم کردی افزود: ای یار دیرین امام(ره)‌و رهبری در مقاطع مختلف انسجام و یکپارچگی اصول و قواعد مسیر توسعه را به درستی جهت دهی و دنبال کرد.
وی ادامه داد:آیت الله هاشمی رفسنجانی فردی موثر در طول پیروزی انقلاب اسلامی ایران بود که قبل از انقلاب نیز مبارزات زیادی علیه شاه داشت.

وی با بیان اینکه هاشمی به عنوان مبارزی کهنه کار در فصل های مختلف تاریخ بنا بر ضرورت های جامعه نقش های متفاوتی را پذیرفت، خاطرنشان کرد: توسعه و پیوند اقتصادی و ارتباط با دنیای خارج و ایجاد مناطق آزاد از مهمترین فعالیت های ایشان است.
**توجه رئیس فقید مجمع تشخیص مصلحت نظام به کارهای زیربنایی ستودنی است
امام جمعه موقت شهرستان چابهار نیز اظهار داشت: هاشمی رفسنجانی در توسعه و آبادانی کشور نقش مهمی داشته است به طوری که با راه اندازی برخی مناطق آزاد سبب رشد مناطق مختلف شد.
حجت الاسلام احمدعلی قاسمی زاده افزود: بیشترین وحدت و همگرایی در کشورهای مسلمان در زمان این بزرگوار بود.
وی گفت: توجه هاشمی به انجام کارهای زیربنایی ستودنی است و در زمان سازندگی به خوبی توانست ایفای نقش کند.
حسین نصیری دبیر سابق شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی کشور نیز با گرامیداشت یاد و خاطره هاشمی رفسنجانی اظهار داشت: هاشمی مزیت های ماندگاری داشت و پذیرش ایشان توسط مردم در انتها بیانگر عاقبت به خیری شان بود.
این مراسم با حضور مسئولان استانی و مردم برگزار شد.
شهر چابهار واقع در قلب مَکُّرانِ بلوچستان و در فاصله 645 کیلومتری جنوب زاهدان مرکز استان سیستان و بلوچستان از 2 شهر به نام های چابهار و نگور، سه بخش مرکزی، دشتیاری و پلان، شش دهستان و 438 روستا تشکیل شده است.
*ایرنا