کد خبر: ۱۵۰۰۳۰
تاریخ انتشار: ۳۰ دی ۱۳۹۵ - ۲۲:۰۰
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۳۵۴

معاون وزیر تعاون: خدمت به کارآفرینان، احترام به عزت و استقلال کشوراست

معاون امور تعاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: باید به کارآفرینان نگاه صمیمیت همراه با منزلت اجتماعی داشته باشیم چون خدمت به این قشر خدمت به تولید ملی و احترام به عزت ، استقلال و توسعه کشور است.

به گزارش پایگاه خبری تیک (Tik.ir) ؛ سیدحمید کلانتری چهارشنبه شب در مراسم یازدهمین جشنواره امتنان از کارآفرینان برتر استان یزد گفت: بسیاری از آسیب ها و نارسایی‌های اجتماعی امروز به دلیل عدم انجام کارمبنایی در حوزه کارآفرینی ، سرمایه‌گذاری و اقتصاد است.
وی افزود: به دلیل وجود برخی نگاه های تنگ نظرانه به کارآفرینی نیازمند تغییر نگاه ها و همراه با صمیمیت با منزلت اجتماعی به کارآفرینان هستیم چون خدمت به این قشر خدمت به تولید ملی و توجه به عزت و استقلال و توسعه و پیشرفت کشور است.
معاون امور تعاون وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی ارزش صنعتگران امروز را بسیار بالا دانست و گفت: کارآفرینان و صنعتگران از حاضران در خط مقدم اقتصادی هستند که برای توسعه و پیشرفت اقتصاد تلاش می‌کنند.
کلانتری در ادامه درباره ملاحظات کارآفرینی اظهار کرد: شناخت کار و داشتن اطلاعات لازم از مهمترین ضروریات این حوزه است و باید فضایی ایجاد شود تا کارآفرین اهل برنامه ریزی شود تا در فضای تغییرات لحظه ای و حساس امروز بتواند همچنان پیشرفت داشته باشد.

وی اضافه کرد: آینده نگری و لزوم توجه به مزیت نسبی نیز باید مدنظر کارآفرین موفق باشد تا بتواند سال آینده را نیز تحلیل کرده و با شناخت مزیت ها و محدودیت های استان خود ، سرمایه گذاری مناسبی داشته باشد.

معاون وزیر تعاون تاکید کرد: به عنوان نمونه اگر سرمایه‌گذاری در یزد بر روی صنعتی انجام شود که آب زیادی نیاز دارد قطعا با ضرر مواجه می‌شویم اما اگر بر روی نیروی انسانی در یزد سرمایه ‌گذاری صورت گیرد، سود سرشاری از این سرمایه‌گذاری به وجود می‌آید چون از این لحاظ دارای ظرفیت بالایی است.

کلانتری، لزوم توجه به بهره وری از سوی کارآفرینان را به عنوان شاخص دیگر موفقیت در این بخش عنوان کرد و افزود: بهره‌وری به معنای این است که ما هر روز نوآوری جدیدی را در کشور مشاهده کنیم که با افزایش کیفیت نیز پیوند مستمری دارد.
وی ادامه داد: آموزش کارآفرینان و نیز توجه به تحقیق و پژوهش باید مورد توجه جدی کارآفرینان باشد تا بتوان به پیشرفت مطلوب در مسیر فعالیت ها دست یافت.

این مسئول توجه به فعالیت های جمعی و گروهی را برای فعالیت های کارآفرینی ضروری دانست و گفت: توجه به کار گروهی و جمعی در جامعه ما ضعیف است در حالی که بزرگترین بانک ها و شرکت های مصرفی جهان تعاونی هستند.
وی به موضوع برجام نیز اشاره کرد و گفت: نمونه کار جمعی همین برجام است که فقط مربوط به رئیس جمهوری و وزارت خارجه نیست بلکه یک اتفاق ملی بوده و فضای تلاش و فعالیت در کشور بیانگر تاثیر این اتفاق در کشور است.

معاون امور تعاون وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی یادآور شد: در این خصوص استان یزد معروف به استانی سخت‌کوش و با روحیه مشارکت پذیری و فعالیت های تعاونی بوده و زبانزد کشور است.
کلانتری در ادامه به مسئولان کانون کارآفرینی استان یزد توصیه کرد تا با راه اندازی باشگاه کارآفرینی و برگزاری سمینار و سخنرانی و دوره های آموزشی در این مجموعه زمینه رشد و گسترش کارآفرینی را بیش از پیش فراهم کنند.
*ایرنا