کد خبر: ۱۵۰۰۳۴
تاریخ انتشار: ۳۰ دی ۱۳۹۵ - ۲۱:۰۰
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۴۸۳

اوباما: راه حل دو دولت تنها گزینه پیش روی اسرائیل است

 «باراک اوباما» رئیس جمهوری آمریکا در آخرین نشست خبری خود پیش از ترک کاخ سفید گفت: راه حل تشکیل دو دولت در چارچوب توافق صلح، تنها گزینه ممکن پیش روی اسرائیل است.

به گزارش پایگاه خبری تیک (Tik.ir) ؛ به نقل از تارنمای رسمی کاخ سفید، اوباما چهارشنبه شب به وقت محلی افزود: من در مورد مناقشه اسرائیل و فلسطین بسیار نگرانم و ظهور بحران های متعدد در منطقه، حساسیت این موضوع را بیشتر کرده است.

رئیس جمهوری آمریکا در ادامه یادآور شد: تنها راه حل ممکن را حمایت از راه حل دو دولت می دانم.
وی در پاسخ به سئوالی در مورد واکنش دولت ترامپ به این مناقشه، گفت: نمی دانم در دولت بعدی چه تصمیماتی در این باره اتخاذ می شود، اما به هر حال دولت بعدی باید به تبعات تصمیمات خود فکر کند.

در همین خصوص، جان کری وزیر امورخارجه آمریکا با انتقاد از موضع گیری های اخیر مقام های رژیم صهیونیستی از جمله نتانیاهو نخست وزیر این رژیم تاکید کرده بود: شهرک سازی در سرزمین های فلسطینی نقض قوانین بین المللی است.

کری 8 دیماه سال جاری در نشست خبری تاکید کرد: هر چند که نخست وزیر اسرائیل به طور علنی از راه حل تشکیل دو دولت حمایت می کند، اما دولت ائتلافی کنونی وی، دست راستی ترین دولت تاریخ اسرائیل است.

وی ضمن تاکید بر حمایت دولت اوباما از رژیم صهیونیستی و امنیت این رژیم در منطقه از موضع آمریکا در قبال قطعنامه اخیر شورای امنیت سازمان ملل دفاع کرد و این را تلاشی در جهت تضمین صلح و امنیت منطقه و حفظ منافع دولت آمریکا توصیف کرد.
در قطعنامه 2334 شورای امنیت که در 23 دسامبر(3دی) با رای 14 کشور و امتناع آمریکا از رای دادن به تصویب رسید، از تل آویو خواسته شده به شهرک سازی ها در سرزمین های اشغالی فلسطین پایان دهد.

چنین قطعنامه ای پس از سال 1967 میلادی برای اولین بار است که از سوی شورای امنیت سازمان ملل متحد علیه رژیم صهیونیستی صادر می شود.
*ایرنا