کد خبر: ۱۵۰۱۸۵
تاریخ انتشار: ۰۲ بهمن ۱۳۹۵ - ۰۸:۲۳
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۶۱۰۷

معجزه در پلاسکو؛ احتمالا 4 نفر زنده هستند

 تلاش برای خارج کردن پیکر شهدای آتش نشان از زیر آوار بعد از تست دستگاه زنده یاب ادامه دارد و گفته می شود که احتمالا 4 نفر زنده هستند.

به گزارش پایگاه خبری تیک (Tik.ir) ؛ این در حالی است که همزمان با بارش باران تلاش برای آوار برداری و پیدا کردن اجساد جان‌باختگان وارد سومین روز خود شده است.

آتش‌نشانان از یک‌سو مشغول خاموش کردن آتش شعله‌ور و برخواسته از زیر آوارها هستند و از سوی دیگر در جستجو و تلاش برای پیدا کردن اجساد جان‌باختگان هستند.
 
این خبر هنوز رسما از سوی مسئولان تایید نشده است .
 

زمزمه‌های امید برای زنده ماندن برخی از محبوس‌شدگان پلاسکو
 
لحظاتی پیش دستگاه‌های مکانیکی برای آواربرداری کار خود را متوقف کردند تا گروه‌های امدادی با استفاده از گوشی‌های زنده‌یاب نسبت به پیدا کردن احتمالی افراد زنده در زیر آوار اقدام کنند.

براساس گزارش خبرنگار ایسنا که در صحنه حادثه حضور دارد، در پارکینگ ساختمان پاساژ کویتی‌ها پیش از این تونلی زده شده بود که گفته می‌شود اکنون از آن صدایی به گوش رسیده است که این امر احتمال زنده ماندن فرد یا افرادی در زیر آوار را قوت بخشیده است.
 
زمزمه‌های امید از پلاسکو شنیده می‌شود. براساس آنچه از بی‌سیم یکی از ماموران آتش‌نشانی به گوش رسید، گویا از پشت دیوار چند نفر را با دستگاه تشخیص داده‌اند. به آنها گفته‌اند بکوبید به دیوار، آنها هم به دیوار کوبیده‌اند. صدا از پارکینگ پاساژ کویتی‌ها یعنی ضلع غربی ساختمان پلاسکو شنیده شده است.
 
گویا به جز آتش‌نشانان، تعدادی کارگر هم زیر آوار هستند. بر اساس اظهارات یکی از آتش‌نشانان، تلفن همراه این کارگرها روشن بوده و در تماس بوده‌اند اما در حال حاضر تلفنشان خاموش شده است. این احتمال وجود دارد که شارژ دستگاهشان تمام شده باشد. همچنین ممکن است افرادی که گفته می‌شود به پیام ماموران پاسخ داده و به دیوار کوبیده‌اند، همین کارگرها باشند.

هنوز خبری مبنی بر زنده‌بودن افرادی در زیر آوار از سوی منابع رسمی حاضر در محل حادثه اعلام نشده است.