کد خبر: ۱۵۰۲۲۵
تاریخ انتشار: ۰۲ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۷:۵۰
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۶۴۱

اولین سخنرانی اوباما به عنوان رییس جمهوری سابق

تنها یک ساعت پس از برگزاری مراسم ادای سوگند «دونالد ترامپ» رئیس جمهور جدید آمریکا، «باراک اوباما» در سخنرانی تلویزیونی و کوتاه خود ضمن تشکر از حامیانش، از دستاوردهای سیاسی دوران ریاست جمهوری خود به نیکی یاد کرد.

به گزارش پایگاه خبری تیک (Tik.ir) ؛ اوباما در نخستین اظهارات عمومی خود پس از اتمام دوران هشت ساله ریاست جمهوری، به یادآوری رقابتهای موفقیت آمیز خود برای راهیابی به سنا و کاخ سفید و همچنین اقدامات خود در مقام رئیس جمهور آمریکا پرداخت.

اوباما در سخنرانی نوستالژیک خود دوران خدمتش در سمت رئیس جمهور آمریکا را «افتخار زندگی خود» دانست و گفت که رقابت وی برای راهیابی به کاخ سفید از «اعتقاد و باوری راسخ به ملت آمریکا و توانایی آنان برای پیوستن به یکدیگر و ایجاد تغییر در کشور با هدف بهبود شرایط زندگی برای فرزندان و نوادگان ملت آمریکا» سرچشمه گرفته است؛ تغییری که به زعم اوباما «نه از بالا به پایین، بلکه باید از سطوح پایین به بالا ایجاد شود».

رئیس جمهور پیشین آمریکا با اشاره به ضرورت حفظ روحیه خوش بینی در دوران ریاست جمهوری ترامپ به حامیان خود گفت که فعالیتهای انتخاباتی وی [اوباما] «قدرت امید را اثبات کرده است».

اوباما در پایان سخنرانی عمومی خود گفت: «این امیدواری به معنای غفلت عامدانه از تمام چالشهای فراروی آمریکا نیست، بلکه امیدی است در مواجهه با  شرایط دشوار، امیدی در مواجهه با ابهام و عدم قطعیت. ما قدرت امید را ثابت کرده ایم و از طریق این فرآیند، من و میشله، در زمره مردان و زنان پیشگام شما بودیم».
*مهر