کد خبر: ۱۵۰۲۳۹
تاریخ انتشار: ۰۲ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۷:۰۰
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۴۵۶

ارایه وام‌های کم‌ بهره برای جذب کارگران پلاسکو

وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی از تمهیدات وزارت خانه متبوعش برای حمایت از قربانیان و زیان دیدگان حادثه ساختمان پلاسکو خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری تیک (Tik.ir) ؛ علی ربیعی در گفتگو با شبکه خبر ضمن ابراز همدردی با تمامی قربانیان حادثه ساختمان پلاسکو گفت: سازمان تامین اجتماعی آماده است تا در بحث حمایت از کارگرانی که در جریان این حادثه شغل خود را از دست داده‌اند، نسبت به برقراری مقرری بیمه بیکاری برای افراد مشمول اقدام کند.

وی افزود: براین اساس تمامی کارگران بیمه شده‌ای که در جریان حادثه اخیر شغل خود را از دست داده‌اند؛ می‌توانند برای دریافت بیمه بیکاری از روز یکشنبه (سوم بهمن ماه) به اداره کار واقع در خیابان حافظ مراجعه و ثبت نام کنند.

وی با بیان اینکه در خصوص برقراری هرچه سریعتر مقرری بیمه بیکاری این کارگران دستور اکید صادر شده است، در ادامه از تمهیدات دولت برای اشتغال مجدد این گروه از کارگران خبر داد و افزود: با توجه به اینکه در آستانه شب سال نو قرار داریم و بخشی از تولید کالاهای شب عید شهروندان در ساختمان پلاسکو انجام می‌شده است، در نظر داریم اعتباراتی را از طریق بانک رفاه برای اشتغال مجدد این کارگران اختصاص بدهیم.

ربیعی با بیان اینکه جزئیات این موضوع در روزهای آینده اعلام خواهد شد، از تصمیم دیگر دولت برای حمایت از کارگران بیکار شده ساختمان پلاسکو خبر داد و متذکر شد: در این رابطه بنا داریم تا از طریق اعطای وام‌های کم بهره (ارزان قیمت) به صاحبان کسب و کاری که بتوانند کارگران بیکار شده را مجددا استخدام کنند، روند بازگشت به کار حادثه دیدگان را تسریع کنیم.

ربیعی همچنین از مذاکراتش با استاندار تهران و رایزنی با صندوق کارآفرینی امید در جهت راه‌اندازی محلی در تهران برای احیای کارگاه‌های ویران شده ساختمان پلاسکو خبر داد و افزود: به منظور انجام کار‌های اساسی‌تر قصد داریم تا در ازای استقرار و راه‌اندازی دوباره هر چرخ خیاطی یا احیای هر فرصت شغلی دیگری که در آتش‌سوزی پلاسکو نابود شده است، وام‌های خُرد اختصاص دهیم.

وی در پایان از تقبل هزینه درمان مجروحان حادثه پلاسکو توسط سازمان تامین اجتماعی خبر داد و گفت: برابر قوانین تمامی هزینه‌های مربوط به  درمان و نگهداری پس از درمان تمامی آسیب‌دیدگان این حادثه در اسرع وقت توسط سازمان تامین اجتماعی پرداخت خواهد شد.
*ایلنا