کد خبر: ۱۵۰۳۸۵
تاریخ انتشار: ۰۳ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۳:۱۰
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۴۹۷

عراق آماده همکاری گسترده برای ارتباطات فرهنگی با ایران است

 مشاور علمی وزیر علوم عراق از آمادگی کشورش برای همکاری گسترده در خصوص ارتباطات فرهنگی با جمهوری اسلامی ایران خبر داد و اظهار کرد:ارتباطات فرهنگی و تمدنی زمینه رشد و توسعه را بیش از گذشته فراهم می کند.

به گزارش پایگاه خبری تیک (Tik.ir) ؛ جواد موسی جواد موسوی روز یکشنبه در کمیسیون تخصصی علمی گفت وگوهای فرهنگی و ادبی ایران و جهان عرب در مشهد افزود: رویکرد گفت وگوی فرهنگی و تمدنی بسیار با ارزش و مورد تاکید ادیان مختلف الهی است.
وی با بیان اینکه انسان ها ممکن است در دین یکی نباشند ولی در خلقت و آفرینش یکی هستند، اظهار کرد: مسلمانان دارای مبانی مشترک بسیار زیادی هستند که گفت وگوی علمی و فرهنگی میان آنان می تواند زمینه ساز شکل گیری تمدن نوین اسلامی شود.
جواد موسوی یادآور شد: استمرار گفت وگوها در جوامع دینی بسیار ارزشمند است و باید توسط کشورهای مختلف اسلامی به صورت بسیار جدی دنبال شود.

*** ارتباطات علمی و فرهنگی زمینه ساز تثیت مناسبات سیاسی است
رئیس دانشگاه فردوسی نیز در این کمیسیون اظهار کرد: ارتباطات علمی و فرهنگی، مناسبات سیاسی را تقویت می کند و می تواند زمینه رشد و شکوفایی جوامع را بیش از گذشته فراهم کند.
دکتر محمد کافی با اشاره به اینکه باید مشترکات میان مسلمانان تقویت شود، گفت: ظرفیت های بسیار عظیمی که در اختیار مسلمانان قرار دارد نباید صرف اموری شود که باعث تضعیف آنان می شود.
وی با بیان اینکه باید مثل گذشته به یکدیگر افتخار کنیم و ظرفیت های علمی، فناوری، و زبانی را به اشتراک بگذاریم ، خاطر نشان کرد: گذشته مسلمانان بسیار درخشان است ولی شرایط به وجود آمده فعلی،‌ نگران کننده است.
رئیس دانشگاه فردوسی مشهد یادآور شد: این دانشگاه، دانشجویان عرب زبان بسیار زیادی را در خود جای داده و این موضوع بسیار ارزشمند و گرانبها است.
کمیسیون تخصصی علمی گفت وگوهای فرهنگی و ادبی ایران و جهان عرب که امروز( یکشنبه ) به صورت هم زمان در تهران، قم و قزوین دنبال می شود فردا در مشهد به کار خود پایان می دهد.
*ایرنا