کد خبر: ۱۵۰۶۸۸
تاریخ انتشار: ۰۶ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۱:۱۴
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۴۵۳۷

ترامپ صدور ویزاي امريكا برای ایرانی‌ها و شش کشور دیگر را ممنوع كرد

در بدو ورود به کاخ سفید دستور منع صدور ویزا برای شهروندان کشورهای سوریه، عراق، ایران، لیبی، سومالی، سودان و یمن را صادر کرد.
 در بدو ورود به کاخ سفید دستور منع صدور ویزا برای شهروندان کشورهای سوریه، عراق، ایران، لیبی، سومالی، سودان و یمن را صادر کرد.

ترامپ روز چهارشنبه فرامینی را که به موجب آن ممنوعیت فوری ورود پناهجوها و صدور ویزا به شهروندان سوریه و شش کشور خاورمیانه‌ای و آفریقایی دیگر را در آن مطرح کرده است امضا خواهد کرد. این اقدام بعد از هم فکری با کنگره و برخی کارشناسان مهاجرت درباره این مساله صورت گرفته است.

ترامپ روز سه شنبه در توییتر خود چهارشنبه را «روز بزرگ» برای امنیت ملی آمریکا خوانده است. انتظار می‌رود ممنوعیت چند ماهه برای پذیرش مهاجران به آمریکا به جز برای اقلیت‌های دینی که در وضعیت فرار قرار دارند، در نظر گرفته شود.

این پایگاه خبری به نقل از مشاوران و کارشناسانی که خواستند نامشان فاش نشود نوشت: یکی دیگر از این فرامین، دستور توقف صدور ویزا به شهروندان کشورهای سوریه، عراق، ایران، لیبی، سومالی، سودان و یمن است.

به گفته منابع آگاه این دستورها قرار است روز چهارشنبه به امضا برسد . با توجه به اینکه تمرکز ترامپ بر تنگ تر کردن مرزهای امنیتی آمریکاست به نظر میرسد اواخر این هفته توجه ش را به معضل پناهجو ها مبذول کند.