کد خبر: ۱۵۱۰۳۹
تاریخ انتشار: ۰۹ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۰:۲۴
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۷۲۱۲

دوستداران «آیت الله» چه پاسخی به هتاکی سعید قاسمی دادند؟

یکی از مخالفان پرخاشجوی هاشمی یک بار دیگر و پس از مرگ درباره این روحانی انقلابی سخنانی برزبان آورد که به زعم بسیاری توصیف «تهوع آور» برای آن مناسب به نظر می‌رسد.
 یکی از مخالفان پرخاشجوی هاشمی یک بار دیگر و پس از مرگ درباره این روحانی انقلابی سخنانی برزبان آورد که به زعم بسیاری توصیف «تهوع آور» برای آن مناسب به نظر می‌رسد. این سخنران جنجالی محافل تندروها که با نام سردار سعید قاسمی معروف شده است، یک بار دیگر پیش از این یک موضع جنجالی درباره خانواده رئیس فقید مجمع تشخیص مصلحت نظام به کار برده و شرط گذاشته بود که در صورت زندانی شدن فائزه هاشمی، ریشش را خواهد تراشید. اگرچه فائره هاشمی به زندان افتاد، مجازات خود را تحمل کرد و بیرون آمد، اما این سخنران جنجالی هیچ‌گاه به وعده خود عمل نکرد و ریشش را نتراشید.

سعید قاسمی کمتر از سه هفته پس از درگذشت رئیس فقید مجمع تشخیص مصلحت نظام، سخنانی برزبان آورد که که با واکنش تند فعالان سیاسی دو جناح واقع شد.

این چهره جنجالی در سخنانی که منتشر شده درباره درگذشت آیت‌الله هاشمی می‌گوید: «یک‌دفعه آخر کاری در استخر «وی‌آی‌پی» فرح در سعدآباد سکته بزنی که ... و بعد بد وبدو نیم‌ساعت هم طول بکشد که لباس تنت کنند ببرندت بیمارستان شهدای تجریش. معروف است، بیمارستانی که سرما بخوری بروی آن تو شکلات‌پیچ برمی‌گردی. وقتی ببرندت آنجا می‌گویند یک‌ساعت است دیر آورده‌اید... خدایا برای من یک فرصتی بده یک مدلی که وقتی لااله الاالله می‌گویند در مسجد یا هیئت... نخ تسبیح جریان انحرافی پاره شد. هرچی بخواهند بدوند اینها الان آدم بتراشند، دیگه ما به آن مسیر برنمی‌گردیم.»

تنها سخنان قاسمی نیست که دراین باره منتشر شده، بلکه یک سایت اینترنتی نیز با انتشار تصویری مدعی شد که صورت آیت الله فقید کبود و و تغییر شکل یافته بود. 

همین سخنان باعث شد تا علی‌رضا رجایی؛ مشاور آیت‌الله هاشمی در مجمع تشخیص مصلحت نظام و از نزدیکان ایشان، در این باره توضیحاتی را ارائه کند. رجایی روز پنجشنبه ابتدا تصویری از چهره آرام آیت‌الله هاشمی منتشر کرد که گفته بود از یاسر فرزند آیت‌الله به دستش رسیده و یک روز بعد پیرامون آن توضیحاتی منتشر کرد.
رجایی نوشت: «الان دوستی این خبر را به نقل از سایت […] برایم فرستاد واز من خواست تکذیبیه‌ای براین خبر دروغ بنویسم.این سایت با درج عکس دست‌کاری شده از قول من به دروغ نوشته رجایی هم این عکس را تاییدکرده! زمانه بسیار بدی شده و ایمان بعضی‌ها به تاراج جعل و دروغ برده 
شده است.»

وی ادامه داد:«عکس پیکر مطهر هاشمی را که دیشب منتشر کردم آقا یاسر حدود شش ساعت پس از فوت این عزیز و بعد از اتمام غسل و کفن پیکر و وقتی از کنار آن بیرون رفتیم تا خانم ها با پیکر هاشمی وداع کنند، گرفت و من تا دیروز نمی‌دانستم کسی و از جمله یاسر از پیکر عکسی گرفته است و الا در یادداشتم بدان اشاره‌ای کردم. 

رجایی با اشاره به انتشار عکس جعلی از صورت آیت الله هاشمی نوشت:«یاسر دیشب که یادداشتم را دید عکس را برایم فرستاد که با این عکس دستکاری شده منتشر شده در این سایت و بعضی گروهها، تفاوت های آشکاری دارد. مجددا عرض می‌شود و با مقایسه دو عکس اصلی و دستکاری شده توسط جاعلان و سیه‌دلان به‌خوبی پیداست که در صورت آقای هاشمی هیچ نشانه‌ای از زخم، خون، یا کبودی وجود ندارد.

مشاور آیت‌الله هاشمی در پایان نوشت:«به نظر می‌رسد پیروان ماکیاول برای جا اندازی یک دروغ به چه شیوه‌های کثیفی متوسل می‌شوند. رحمت خدا بر آیت‌الله جوادی آملی که در مراسم ختم هفتم هاشمی در قم با دلی شکسته گفت:«هاشمی مظلوم است حیا و میتا.» جاعلان و دروغ سرایان اگر مسلمانند، بگذارند فرزندان داغدار و مصیبت زدگان هاشمی با این داغ تنها باشند و اگر به شریعت پای بندی ندارند، لااقل آزاده باشند.»

غلامعلی رجایی همچنین در گفتگو با همدلی در این باره گفت: « بنیان اخلاقیات جامعه فرو ریخته است و از مردم توقع داریم پرسشگر باشند، ولی هر چیزی را باور نکنند. از مقامات مسئول نیز درخواست می‌کنم با دروغی که منتشر می‌شود برخورد کنند.نه تنها درباره آیت‌الله هاشمی که دستش از دنیا کوتاه شده است، بلکه درباره همه افرادی که وابستگی به نظام دارند باید اخلاقیات رعایت شود.

وی افزود:«این حرف‌ها دروغ و نشر اکاذیب است و قانون ممنوعیتی در این زمینه گذاشته است و از مردم می‌خواهم که هوشیاری خود را حفظ کنند. بعضی‌ها از مرده هاشمی هم هراس دارند. معلوم شد با رحلت هاشمی کینه‌ها همچنان ادامه دارد و ادامه هم خواهد داشت. ولی دوستان هاشمی نمرده‌اند. چرایی رفتارمخالفان هاشمی که حتی به جسد اوهم رحم نمی‌کنند این است که این‌ها مریضند و باید برای شفایشان 
دعا کرد.»
توهین سعید قاسمی روز گذشته با واکنش برخی چهره‌های اصولگرا و اصلاح‌طلب روبه رو شد، اگرچه برخی نیز این سخنان را آن قدر تهوع اور خواندند که نیازی به پاسخ دادن به آن احساس نمی شود. مصطفی فقیهی، مدیر مسئول سایت انتخاب و یکی دیگر از مشاوران آیت‌الله هاشمی رفسنجانی از سعید قاسمی به «شبه مردی که ریش هایش را نتراشید» یاد کرد و با اشاره به سخنان وی نوشت که «بخش‌هایی از آن به دلیل شدت تعفن گفتار گوینده، قابل نشر نیست.» او درباره قاسمی نوشت که او «هیچ خط قرمز شرعی و اخلاقی در برابر دشمنانش ندارد.»

معاون حقوقی رئیس جمهور نیز به این توهین واکنش نشان داد. مجید انصاری در حاشیه مراسم بزرگداشت آیت‌الله هاشمی رفسنجانی که صبح امروز در حسینیه جماران برگزار شد، در جمع خبرنگاران در پاسخ به سوالی درباره توهین برخی افراد به آیت‌الله هاشمی رفسنجانی طی روزهای گذشته، گفت: «شخصیت‌های بزرگ و اثرگذار در نظام جمهوری اسلامی به موازات اثرگذاری و بزرگی‌شان هم در زمان حیات و هم در زمان ارتحال مورد هجمه بدخواهان بوده و
هستند.» ...

وی ادامه داد: هنوز مشاهده می‌کنیم خود حضرت امام (ره) نیز با وجود آنکه 27 سال از ارتحالشان می‌گذرد، برخی رسانه‌های صهیونیستی و ضدانقلاب ایشان را تخریب می‌کنند و آیت‌الله هاشمی نیز از این داستان مستثنی نیست.» انصاری خاطرنشان کرد: «مردم فهیم ایران پاسخ یاوه‌گویی‌های آن افراد را دادند و پاسخ این یاوه سرایی‌ها را نیز با حضور خود در صحنه و حمایت از یاران انقلاب و همراهان آیت‌الله هاشمی و رهبر انقلاب خواهند داد.»تنها اصلاح‌طلبان نبستند که به این موضوع واکنش نشان دادند، «حسین کنعانی مقدم»، عضو جبهه ایستادگی و فعال سیاسی اصولگرا نیز در این باره اکنش نشان داد و گفت: «حرف زدن درباره آیت‌الله هاشمی رفسنجانی بر خلاف نظر رهبری، نشان‌دهنده فاصله گرفتن افراد از ولایت است.» کنعانی مقدم در گفت و گو با سایت نواندیش، با اشاره به سخنان رهبری درباره آیت‌الله هاشمی رفسنجانی و اینکه وی یار دیرین رهبری بوده است، ادامه داد: «افرادی که بر خلاف نظر مثبت رهبری درباره آیت‌الله هاشمی رفسنجانی سخن می‌گویند، بویی از تبعیت از ولایت نبرده‌اند.»وی ادامه داد:«البته باید دقت داشته باشیم که مردم با حضور میلیونی در مراسم تشییع جنازه آیت‌الله هاشمی رفسنجانی نشان دادند که ایشان در نظام سیاسی ایران جایگاه ویژه‌ای دارد. کسانی که حرف‌هایی نادرست درباره آیت‌الله هاشمی رفسنجانی مطرح کرده‌اند، در واقع به خودزنی سیاسی پرداخته‌اند، چرا که خلاف باورهای مردم حرکت می‌کنند و به همین دلیل محکوم به انزوا هستند.»