کد خبر: ۱۵۱۹۱۵
تاریخ انتشار: ۱۵ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۵:۵۰
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۸۴۹

باهنر: مراقب باشیم اتفاق سال ۸۸ تکرار نشود

دبیرکل جامعه اسلامی مهندسین گفت: اکنون اقتصاد متقاضی ندارد و طبیعی است در چنین شرایطی بگوییم تورم صفر است اما در واقعیت امر هنوز رکود بر کشورمان حاکم است.

به گزارش پایگاه خبری تیک (Tik.ir) ؛ محمدرضا باهنر پیش از ظهر جمعه در جلسه‌ای با عنوان «فرصت‌ها و تهدیدهای انتخابات ۹۶» که در کتابخانه مرکزی شهرداری اصفهان برگزار شد، اظهار داشت: کارنامه تاریخ ایران اسلامی در ۳۸ سال گذشته پر از افتخاراتی است که تنها نور انقلاب اسلامی آنها را برای کشورمان به ثمر آورده است.

وی با اشاره به صحبت‌های بدون منطق برخی افراد در ارتباط با وضعیت رفاهی بهتر مردم در پیش از انقلاب افزود: آن زمان جمعیت ایران نصف جمعیت کنونی بود و بسیاری از مردم از امکانات رفاهی محروم بودند این در حالی است که امروز به شکل سالیانه حداقل یک میلیون نفر خودرو می‌خرند و بسیاری شاخص‌های دیگر نیز نشان از وضعیت رفاهی بهتر مردم نسبت به گذشته دارد.

دبیر کل جامعه اسلامی مهندسین کشور با اشاره به اینکه وضعیت رفاهی و درمانی جامعه امروز با دوران پیش از انقلاب قابل مقایسه نیست به نوعی که رتبه سوم آسیا را در بهداشت داریم، تاکید کرد: در آن زمان از هر یک هزار کودک متولد شده ۷۲ نفر فوت می‌شدند و این در حالی است که این آمار امروز به ۱۷ کودک از هزار نفر رسیده است.

وی با تاکید بر این نکته که تمام دولت‌ها به سهم خود البته نه به یک میزان برای کشور تلاش کردند، تصریح کرد: هرگز کاستی‌های کشور را انکار نمی‌کنیم و نیازمند تلاش بیشتر برای رفع مشکلات به ویژه موضوع مهم بیکاری هستیم.

باهنر بیکاری را از مهم‌ترین تهدیدهای کشور و موجب ایجاد فاصله میان مردم و حاکمیت برشمرد و ابراز داشت: البته باید توجه داشته باشیم که رونق اقتصادی به معنای شاغل شدن تمام افراد بیکار کشور نیست.

نماینده ادوار مختلف مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه هم‌اکنون چرخ اقتصادی کشور رونق ندارد، تاکید کرد: اکنون اقتصاد متقاضی ندارد و طبیعی است در چنین شرایطی بگوییم تورم صفر است اما در واقعیت امر هنوز رکود بر کشور حاکم است و مسئولان باید برنامه‌ریزی جدی برای رفع این مشکل داشته باشند.

وی اضافه کرد: اگر در یک ماه فروش نفت خوبی داشتیم که نمی‌توان ادعا کرد فلان درصد رشد اقتصادی داشته‌ایم بلکه رشد اقتصادی را باید در طول یک سال بسنجیم و آنگاه مشخص می‌شود چه میزان این صحبت‌ها در ارتباط با رشد اقتصادی کشور صحیح است.

باهنر اضافه کرد: برخی شاخه‌های اقتصادی با دو سال تاخیر خود را نشان می‌دهد اما به طور کلی مردم طعم رونقِ مطرح در گفته‌های مسئولان را نیز نچشیده‌اند.

وی به بیان نظر خود در ارتباط با رای دولت یازدهم در انتخابات آینده پرداخت و تصریح کرد: با توجه به نارضایتی‌ها در سطح کشور از عملکرد دولت از دیدگاه من دولت یازدهم ریزش رای بالایی دارد.

نماینده سابق تهران در مجلس با بیان اینکه جریانات اصلاح‌طلب از روحانی عبور نخواهند کرد و هر صحبتی در این ارتباط بازارگرمی جریان اصلاح طلبی است، اضافه کرد: رئیس‌جمهورها در کشور ایران معمولاً دو دوره‌ای هستند اما ممکن است با توجه به رأی آقای روحانی که بسیار به ۵۰ درصد نزدیک بود، در صورت رفتن انتخابات به مرحله دوم خلاف رویه قبلی ایجاد شود.

وی با بیان اینکه کشور یک رئیس‌جمهور بیشتر لازم ندارد بنابراین شرط لازم پیروزی اصول‌گرایی وحدت و یکپارچگی همه جانبه است، گفت: به دنبال این هستیم که جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی به عنوان یک جبهه بزرگ نیروهای انقلابی به پیش رود.

باهنر با بیان اینکه رقابت انتخابات آینده باید اخلاق‌مدارانه و به دور از تهمت و افترا باشد، تاکید کرد: باید از دو قطبی کردن جریان انتخابات دوری کنیم اما این امر به معنای عدم رقابت نیست بلکه باید مراقب باشیم اتفاق سال ۸۸ تکرار نشود و بر همین اساس کاندیداها باید تمکین خود را از نتیجه انتخابات به مردم اعلام کنند.
*مهر 
برچسب ها: تیک