کد خبر: ۱۵۳۳۹۴
تاریخ انتشار: ۲۶ بهمن ۱۳۹۵ - ۰۹:۱۱
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۱۰۱۷

مشاور امنیت ملی ترامپ استعفا کرد

در پی بالا گرفتن فشارها در مورد ماهیت تماس‌های مشاور امنیت ملی دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا، وی از مقام خود استعفا کرد.

به گزارش پایگاه خبری تیک (Tik.ir) ؛ به نقل از بی‌بی‌سی، در پی بالا گرفتن فشارها در مورد ماهیت تماس های مایکل فلین مشاور امنیت ملی دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا او دوشنبه شب از مقام خود استعفا کرده است.

گزارش شده است که او مایک پنس معاون رئیس جمهور و سایر مقام ها را درباره تماس هایش با روسیه گمراه کرده بود.

استعفای یکی از بلندپایه ترین مقام های دولت درحالی صورت می گیرد که هنوز یک ماه از عمر کاری این دولت نگذشته است.

فلین در استعفانامه خود نوشت که در دوره انتقالی تماس‌های متعددی با سفیر روسیه در آمریکا داشت و "اطلاعات ناقصی" در مورد آن گفتگوها به مایک پنس معاون رئیس جمهور ارائه کرد.

هم اکنون دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا ژنرال بازنشسته «کیت کلاگ» را به عنوان مشاور موقت امنیت ملی انتخاب کرده است. او قبلا در جریان مبارزات انتخاباتی در مورد امنیت ملی به ترامپ مشورت داده است.

شان اسپایسر سخنگوی کاخ سفید دوشنبه بعد از ظهر به وقت شرق آمریکا گفته بود که ترامپ درحال ارزیابی شرایط حاکم بر تماس های آقای فلین با روسیه است.

پیشتر نانسی پلوسی رهبر اقلیت دموکرات در مجلس نمایندگان آمریکا در بیانیه‌ای گفت نمی تواند مطمئن باشد که مایکل فلین مشاور امنیت ملی دونالد ترامپ منافع ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه را بالاتر از آمریکا قرار نخواهد داد.

واشنگتن پست روز جمعه گزارش داده بود که آقای فلین اواخر ماه دسامبر زمانی که باراک اوباما رئیس جمهور وقت آمریکا تحریم های تازه‌ای را بر روسیه اعمال کرد از سفیر این کشور در آمریکا خواسته بود در واکنش به تحریم ها خویشتنداری نشان دهد و اشاره کرده بود که دولت ترامپ این تحریم ها را به موقع دوباره بررسی خواهد کرد.

دولت اوباما ده‌ها دیپلمات روسی را اخراج کرد اما رئیس جمهور روسیه گفت آن را تلافی نخواهد کرد که این سوءظن را پدید آورد که می تواند به خاطر تماس ژنرال فلین بوده باشد.
*تسنیم
برچسب ها: تیک