کد خبر: ۱۵۴۲۰۹
تاریخ انتشار: ۰۱ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۷:۳۱
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۸۴۲

۲۱ درصد دانش‌آموزان چاقند

معاون وزیر آموزش و پرورش با بیان این که ۲۱ درصد جمعیت دانش آموزی کشور درگیر چاقی و آسیب‌های ناشی از آن هستند، گفت: در آینده کشور با سونامی بیماری‌های غیر واگیردار روبرو خواهد بود.

به گزارش پایگاه خبری تیک (Tik.ir) ؛ «مهزاد حمیدی» در پنجمین مجمع عمومی فدراسیون ورزش دانش آموزی کشور با بیان این که میزان چاقی دانش آموزان در مدارس کشور ۲۱ درصد است، اظهار کرد: اگر اوضاع به همین شکل ادامه داشته باشد، در آینده کشور با سونامی بیماری‌های غیر واگیردار روبرو خواهد بود.

وی با اشاره به این که به تناسب نیاز سلامت، پویایی و تحرک دانش آموزان ضروری است،گفت: با توجه افزایش ساعت درس تربیت بدنی، برای سال ۹۷ تقریبا با کمبود چهار هزار نیروی انسانی در بحث تربیت بدنی روبرو خواهیم بود.

معاون تربیت بدنی و سلامت وزیر آموزش و پرورش فراگیر بودن فعالیت‌های ورزشی را از جمله سیاست‌های معاونت تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش دانست و بیان کرد: استقرار حقوقی و تشکیلاتی فدراسیون ورزش دانش‌آموزی از جمله برنامه‌های در دستور کار است.

وی با بیان این که فدراسیون دانش‌آموزی باید به یکی از مقتدرترین فدراسیون‌های ورزشی کشور تبدیل شود، گفت: این مهم با برنامه‌ریزی و همت همگانی محقق می‌شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به این که سیستم حوزه تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش بر اساس آزمون و خطا پیش نمی‌رود، تاكيد کرد: این سیستم بر مبنای برنامه‌ریزی تخصصی و کاربردی انجام و اجرایی می‌شود.

حمیدی در ادامه با بیان این که تمام تصمیم‌گیری‌ها با تصمیم سازی‌های تیمی تنظیم و ابلاغ شده است، افزود: کسانی که خودشان تصمیم می‌گیرند آنها را راهبری می کنند تا به نتیجه برسند.

وی واگذاری اختیارات به استان‌ها را ضروری دانست و بیان کرد: معاونین تربیت بدنی و سلامت ادارات کل استان‌ها به عنوان بازوان قوی آموزش و پرورش در تصمیم‌گیری حوزه سلامت نقش مهمی ایفا می‌کنند.

معاون تربیت بدنی و سلامت وزیر آموزش و پرورش با بیان این که مدارس کانون فعالیت‌های این حوزه هستند، اظهار کرد: مدرسه محوری اصلی‌ترین رویکرد وزارت آموزش و پرورش در بحث تربیت بدنی و سلامت است.

وی مشارکت محوری، کیفی بودن، اخلاق محور بودن و تخصصی بودن فعالیت‌ها را از دیگر ارکان چتر سیاستی معاونت تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش عنوان کرد و ادامه داد: یک دانش آموز در مدرسه یک انسان با تمام حساسیت‌های رفتاری و اجتماعی است.

حمیدی پرورش استعدادهای مختلف دانش آموزان را مهمترین رسالت آموزش و پرورش دانست و بیان کرد: به طور کل تربیت صحیح و کامل دانش‌آموزان به عنوان انسان‌های وارسته اصلی‌ترین رسالت آموزش و پرورش است.

معاون وزیر آموزش و پرورش بیش از ۱۳ میلیون دانش آموز در سطح کشور را جامعه هدف وزارت آموزش و پرورش و به ویژه معاونت تربیت بدنی و سلامت عنوان کرد و گفت: طرح‌ها و برنامه‌های مختلف معاونت‌های تربیت بدنی و سلامت استان به زمینه ساز استعدادیابی مختلف است.

وی در پایان به حمایت مدیران کل آموزش و پرورش استان‌های کشور از حوزه تربیت بدنی اشاره كرد و گفت: روند سه ساله نشان می‌دهد که خوشبختانه وزارت آموزش و پرورش در حوزه تربیت بدنی و سلامت رو به جلو حرکت کرده است.
*ایسنا 
برچسب ها: تیک