کد خبر: ۱۵۴۲۵۴
تاریخ انتشار: ۰۲ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۱:۲۹
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۶۷۵

مالزی سفیر کره شمالی را احضار کرد

به دنبال طرح برخی اتهامات علیه مالزی درباره پرونده ترور برادر ناتنی رهبر کره شمالی در فرودگاه کوالالامپور، وزارت خارجه مالزی سفیر پیونگ‌یانگ را احضار کرد.

به گزارش پایگاه خبری تیک (Tik.ir) ؛ به نقل از اسکای نیوز، ساعاتی پس از انتشار اولین ویدئو از ترور کیم جونگ نام، برادر ناتنی رهبر کره شمالی در فرودگاه مالزی توسط رسانه‌های این کشور، وزارت خارجه مالزی کانگ چول، سفیر پیونگ یانگ را احضار کرد.

احضار سفیر کره شمالی به دلیل اتهاماتی است که کره شمالی به دولت مالزی درباره نحوه تحقیقات درباره پرونده ترور کیم جونگ نام وارد کرده است.

اخیرا سفیر کره شمالی اعلام کرد دولت مالزی چیزی را پنهان می‌کند و این کشور برای جلب رضایت قدرت‌های خارجی تلاش می‌کند.

وزارت خارجه مالزی همچنین سفیر خود در کره شمالی را برای مشورت در این خصوص احضار کرد.

به نظر می‌رسد انتشار ویدئوی مذکور پاسخی از سوی مقامات مالزی به کره شمالی باشد و در این ویدئو عملیات ترور در فرودگاه کوالالامپور نشان داده شده است.

در این فیلم یک زن از پشت به مردی که گمان می‌رود برادر ناتنی رهبر کره شمالی است حمله کرده و سرش را می‌گیرد و در همین حال دختر جوان دیگری بر روی وی چیزی که گمان می‌رود سم باشد می‌پاشد.

در بخش دیگر این ویدئو کیم جونگ نام دیده می‌شود که با نیروهای امنیتی در فرودگاه مشغول صحبت است در حالی که پلیس مالزی اعلام کرده نام در آمبولانس و در حین انتقال به بیمارستان جان خود را از دست داد.

پلیس اعلام کرده مردی که در تاریخ ۱۳ فوریه در فرودگاه مورد حمله قرار گرفت کیم جونگ نام بود و توسط دو زن با مایعی که به صورتش پاشیده شد ترور شده است.
*ایسنا
برچسب ها: تیک