کد خبر: ۱۵۴۲۸۸
تاریخ انتشار: ۰۲ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۳:۰۰
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۱۶۶۵

اینجا عربستان است، جشنواره فیلم های کمیک+ گزارش تصویری

در فضای بسته فرهنگی عربستان که زنان از حضور در فعالیت های اجتماعی محروم هستند برای اولین بار جشنواره ای عجیب از فیلم های کمیک و اکشن برگزار شد.میزبانی این جشنواره را که با شکل و شمایل اروپایی برپا شد شهر جده برعهده داشت شهری که سعودیها در آن محدودیت های عقیدتی و قوانین شریعت را تا حدی کنار می گذارند جشنواره اسطوره های فیلم های اکشن و طنز در شهر ساحلی جده با حضور صدها هزار نفر از مردم عربستان با شکوه زیادی برگزار شد .
به گزارش پایگاه خبری تیک (Tik.ir) ؛  به نقل از سی ان ان ،این جشنواره در چادری تزئین شده با انواع تصاویر و نمادهای هیجان و خشونت برپا شد و در آن شخصیت هایی فیلم های کمیک خودنمایی کردند. نکته جالب این بود که هر یک از حضار می توانستند با گریم چهره و پوشیدن لباس این اسطوره ها چهره ظاهری خود را شبیه به آنها کنند.

فاطمه محمد حسین می گوید:" من لباس زن گربه ای را برتن کردم .چنین رویدادی برای عربستان بی سابقه است ."

جوان دیگر به نام " عبد الرحمن بخش " ۲۵ ساله مهندس و کاربر یوتیوپ که لباس یکی دیگر از شخصیت های معروف را بر تن کرده از حضور در این جشنواره لذت می برد.

این جشنواره نخستین بار در سال ۱۹۷۰ میلادی در سن دیگو آمریکا آغاز شد و رفته رفته در سراسر جهان گسترش یافت .

" هشام ال سعید " مدیر برگزاری جشنواره گفت : " این جشنواره می تواند فرصت مناسبی برای استعدادهای برجسته بومی باشد . افرادی که استعداد نقش آفرینی های طنز و یا حضور در انیمیشن ها را دارند می توانند در قالب نقش و استعداد خاص خود قرار بگیرند . این گونه جشن ها می تواند تنوع خاصی در اقتصاد وابسته به نفت این کشور پادشاهی بوجود آورد .






برچسب ها: تیک