کد خبر: ۱۵۴۴۰۰
تاریخ انتشار: ۰۳ اسفند ۱۳۹۵ - ۰۸:۵۷
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۵۸۲

معاملات پنهانی نزدیکان ترامپ و دولت روسیه

نشریه نیویورک تایمز فاش کرده است که گروهی از اطرافیان و شرکای تجاری ترامپ که سمتی در کاخ سفید و دولت آمریکا ندارند بطور پنهانی در حال مذاکره با مقامات روسیه بر سر بحران اوکراین و کاهش تحریم های آمریکایی بوده اند.

به گزارش پایگاه خبری تیک (Tik.ir) ؛ نشریه نیویورک تایمز در گزارشی فاش کرده است که گروهی از یاران و شرکای تجاری دونالد ترامپ بدون آن که در دولت آمریکا سمتی داشته باشند در ماه ژانویه بر سر مسئله اوکراین و راه حلی برای پایان آن در ازای کاهش تحریم های آمریکایی علیه روسیه با مقامات سیاسی دولت کرملین دیدار و گفت وگو کرده اند.

بر همین اساس در طرح پیشنهادی یاران و شرکات تجاری ترامپ موافقت شده است تا روسیه در صورت خروج نیروهای خود از بخش هایی از ایالت های شرقی اوکراین که در سال ۲۰۱۴ به تصرف نیروهای روسی در آمده به اشغال سایر بخش هایی از این مناطق ادامه بدهد و آمریکا نیز در عوض قسمتی از تحریم های خود علیه کرملین را لغو کند.

بر اساس گزارش نیویورک تایمز آندریل آرتیمنکو یکی از سیاستمداران سابق اوکراینی، نماینده حقوقی تشکیلات ترامپ و یکی از شرکای تجاری ترامپ در معاملات روسیه در این گفت وگو ها شرکت داشته اند.

این نشریه یادآور شده است که طرح صلح پیشنهادی دوستان ترامپ یک روز قبل از استعفای مایک فلین مشاور امنیت ملی ترامپ به دست او رسیده و او از آن اطلاع داشته است.

نیویورک تایمز در نهایت به این هم اشاره کرده است که سفیر اوکراین در آمریکا این طرح را رد کرده و گفته است که آندریل آرتیمنکو در مقامی نیست که اجازه داشته باشد به نمایندگی از طرف اوکراین طرح صلحی را به یک دولت خارجی ارائه بدهد.
*ایرنا
برچسب ها: تیک