کد خبر: ۱۵۴۵۲۲
تاریخ انتشار: ۰۳ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۷:۱۷
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۱۷۵۲

اِسنپ آمریکا هم به دردسر افتاد/ شکایت ۲۰۰ زن از تبعیض جنسیتی در مرکز فناوری جهان

در جنجالی ترین پرونده قضایی شماری از بزرگترین شرکت های حاضر در سیلیکون ولی(پایتخت فناوری جهان در سانفرانسیسکو امریکا) با شکایت دسته جمعی زنان روبرو شد زنانی که از تبعیض جنسیتی حاکم در این درّه فناوری به تنگ آمده اند.به گزارش ایران آنلاین به نقل از سی ان ان مهم ترین پرونده اتهامی علیه غول فناوری جهان، شرکت اوبرuber گشوده شده است. شرکت اوبر اولین کمپانی است که با تلفیق تکنولوژی و ترابری، فناوری نوین و اپلیکیشن را وارد چرخه حمل و نقل ۶۶ کشور کرد.
به گزارش پایگاه خبری تیک (Tik.ir) ؛ " سوزان فاولر" از مهندسان سرشناس این شرکت گفت که وی و گروهی از زنان از تبعیض جنسیتی در این شرکت به شدت آسیب دیده اند .

" اوبر" ثروتمند ترین شرکت خصوصی در حوزه فن آوری است میزان سرمایه آن بیش از ۶۸ میلیارد دلار برآورد شده است این شرکت در سالهای اخیر با شتاب خیلی بالا فعالیت خود را گسترش داد .

" اوبر "هم اکنون ۱۰ هزار نفر را در سراسر جهان استخدام کرده است . طبق گفته مهندس با سابقه شرکت، گروهی از زنان که در پی همکاری با آن بودند تبعیض جنسیتی مانع کار آنها شده است .

این گزارش می افزاید.بسیاری از شرکت های فن آوری با شعار جذب استعدادهای نو و نیز کمک به رشد همه جانبه طبقات اجتماعی به میدان می آیند اما در عمل  تبعیض جنسیتی و قومی در تمامی این شرکت ها دیده می شود.

اکنون  ۳ زن از ۵ زن فعال این شرکت در گفتگو با " سیلیکون " ادعا کرده اند که در موقعیت های کاری تجربه های جنسی ناخواسته ای داشته اند که نگران کننده است .
گزارش دیگری حاکی است که  ۲۰۰ زن خبر داده اند که  دعوی خود را در دادگاه تبعیض جنسیتی در سال ۲۰۱۵ میلادی مطرح کرده اند .

به گفته این زنان تمام استانداردهای تعیین شده توسط کارفرمایان این شرکت رنگی از برتری و تقدم مردان را دارند.

شرکت " اوبر " تاکنون هیچ واکنشی نسبت به این ادعاها نشان نداده است اما " فاولر " خواهان رسیدگی هر چه سریعتر به اتهامات " نفرت انگیز " از سوی این شرکت شده است .

اوبر یک شرکت خدمات دهی مسافرتی است که نیاز مشتریانش را از طریق اپپلیکیشن تلفن هوشمند تامین می کند. این سرویس در اوت ۲۰۱۶ در ۶۶ کشور و ۵۳۶ شهر در سطح جهان در دسترس است. با افزایش محبوبیت  اوبر، بسیاری از شرکت‌های دیگر مدل کسب و کار آن را تکرار کرده و این روند به «اوبری سازی» مشهور شد. نکته جالب اینجا است که مدیر اوبر در شمار مشاوران ترامپ بود اما در فوریه ۲۰۱۷ در اعتراض به فرمان ضد مهاجرتی  دونالد ترامپ ، تراویس کالانیک، بنیانگذار و مدیر عامل اجرایی این شرکت، اعلام کرد که از هیات مشاوران اقتصادی رئیس جمهوری آمریکا کناره گیری می‎ کند
 

کمپانی فناوری چند ملیتی uber در مظان اتهام قرار گرفت شکایت ۲۰۰ زن از تبعیض جنسیتی در مرکز فناوری جهان
 

تبعیض جنسیتی در اوبر
برچسب ها: تیک