کد خبر: ۱۵۴۵۲۹
تاریخ انتشار: ۰۳ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۷:۵۶
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۹۰۰

دستگیری عامل برداشت غیرمجاز از حساب شهروند مشهدی

 رئیس پلیس فضاتی تولید و تبادل اطلاعات فرماندهی انتظامی خراسان رضوی گفت: عامل برداشت غیرمجاز از حساب شهروند مشهدی با شگرد فیشینگ، شناسایی و دستگیر شد.  
 
فرماندهی انتظامی خراسان رضوی روز سه شنبه به نقل از سرهنگ جواد جهانشیری گزارش داد: این موضوع پس از طرح یک شکایت مبنی بر برداشت غیرمجاز ۱۵۰ میلیون ریال از حسابش توسط فردی ناشناس در دستور قرار گرفت. 

وی افزود: با توجه به اظهارات شاکی مبنی حفاظت از کارت عابربانک و رمز اینترنتی آن، ظن کارشناسان نسبت به خرید شاکی از سایت 'فیشینگ شده' بالا گرفت و پس از تحقیقات فنی پلیس سایت فیشینگ و عامل راه‌اندازی آن شناسایی و متهم دستگیر شد. 

رئیس پلیس فتا خراسان رضوی ادامه داد: متهم ۲۸ ساله در مواجهه با ادله فنی بزه خود را پذیرفت و اعتراف کرد در یکی از شبکه‌های اجتماعی با شاکی آشنا و به بهانه افزایش تعداد بازدیدکننده و فالور شاکی را فریب داده است. 

وی گفت: متهم از شاکی خواسته بود با واریز مبلغ پنجاه هزار ریال به آدرسی تعداد فالوور خود را فزایش دهد و با هدایت قربانی به سمت سایت فیشینگ شده به اطلاعات حساب دست یافته و مبلغ فوق را از حساب وی برداشت کرده بود. 

سرهنگ جهانشیری افزود: با توجه به نوع و کلاهبرداری صورت گرفته احتمال برداشتهای بیشتر توسط متهم متصور بوده،لذا در این رابطه تحقیقات ادامه دارد. 

وی به کاربران فضای سایبری به ویژه شبکه‌های اجتماعی توصیه کرد: قبل از وارد نمودن اطلاعات حساب کارت عابربانک خود در صفحه یا سایت اینترنتی مراقب سایتهای جعلی بوده و با هوشیاری سعی بر تشخیص سایت اصلی از فیشینگ شده داشته باشند. 

'فیشینگ' به تلاش برای بدست آوردن اطلاعاتی مانند نام کاربری، گذرواژه و اطلاعات حساب بانکی افراد از طریق جعل یک وب‌سایت، آدرس ایمیل و موارد مشابه در فضای مجازی گفته می‌شود. 

شبکه‌های اجتماعی و وب‌سایتهای پرداخت آنلاین از جمله اهداف حملات فیشینگ هستند. علاوه بر آن، ایمیلهایی که با این هدف ارسال می‌شوند و حاوی پیوندی به یک وب ‌سایت هستند در اکثر موارد حاوی بدافزار می باشند.