کد خبر: ۱۵۴۶۷۴
تاریخ انتشار: ۰۴ اسفند ۱۳۹۵ - ۲۰:۱۳
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۹۲۶

محبوبیت پوتین در میان آمریکایی‌ها افزایش یافته است

نظرسنجی موسسه گالوپ نشان می‌دهد آمریکایی‌ها نسبت به دو سال گذشته، نظر مطلوب‌تری نسبت به رئیس‌جمهور روسیه پیدا کرده‌اند.

به گزارش پایگاه خبری تیک (Tik.ir) ؛ به نقل از سی‌بی‌اس نیوز، نظرسنجی اخیر موسسه گالوپ نشان می‌دهد آمریکایی‌ها نسبت به ۲ سال گذشته، نظر مطلوب‌تری نسبت به ولادیمیر پوتین – رئیس جمهور روسیه – دارند. این نظرسنجی نشان می‌دهد محبوبیت پوتین در میان جمهوری‌خواهان افزایش چشم‌گیری داشته است.

نتایج این نظرسنجی نشان می‌دهد ۲۲ درصد مردم آمریکا اعلام کرده‌اند نسبت به رئیس جمهور روسیه نظر مطلوبی دارند. این در حالی است که در سال ۲۰۱۵، تنها ۱۳ درصد این نظر را اعلام کرده بودند. همچنین، این بالاترین سطح محبوبیت پوتین در میان آمریکایی‌ها از سال ۲۰۰۳ بوده است.

تازه‌ترین نظرسنجی موسسه گالوپ همچنین نشان می‌دهد ۳۲ درصد جمهوری‌خواهان نظر مثبتی نسبت به پوتین دارند. این رقم نسبت به سال ۲۰۱۵، ۲۰ درصد افزایش داشته است. این در حالی است که محبوبیت پوتین در میان دموکرات‌های آمریکا با کاهش روبرو شده و از ۱۵ درصد در دو سال گذشته، به ۱۰ درصد رسیده است.

همچنین، بیش از یک چهارم شرکت‌کنندگان در این نظرسنجی اعلام کرده اند نظر مساعدی نسبت به روسیه دارند. گالوپ همچنین اشاره کرده است نظر آمریکایی‌ها درباره روسیه در ۲۰ سال گذشته با فراز و نشیب‌هایی روبرو بوده است. در سال ۲۰۰۲ که این موسسه برای نخستین بار نظر مردم آمریکا درباره ولادیمیر پوتین را جویا شد، محبوبیت وی ۴۱ درصد اعلام شده بود.

۱۰۳۵ بزرگسال در بازه زمانی یکم تا پنجم فوریه در این نظرسنجی شرکت کردند. حاشیه خطای این نظرسنجی ۴ درصد گزارش شده است.
* باشگاه خبرنگاران جوان
برچسب ها: تیک