کد خبر: ۱۵۴۸۹۴
تاریخ انتشار: ۰۶ اسفند ۱۳۹۵ - ۲۳:۱۸
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۱۴۳۷

ایران یکی از بزرگترین تولید کنندگان گاز می شود

روزنامه الرای کویت با بازتاب کشف ذخایر گازی جدید و توانمندی های بالای ایران در زمینه صنایع گازی و انرژی نوشت: ایران با این روند موفقیت آمیز به یکی از بزرگترین تولید کنندگان گاز در جهان تبدیل خواهد شد.

به گزارش پایگاه خبری تیک (Tik.ir) ؛ نشریه پرتیراژ الرای کویت با انتشار گزارشی در این زمینه با اشاره به ادامه تلاش های ایران برای جذب سرمایه گذاریهای خارجی به رغم سیاست های دولت کنونی آمریکا نوشت : این فشارهای دولت دونالد ترامپ مانع از آن نشد که ایران بتواند جایگاه خود در بازارهای جهانی انرژی را تقویت نماید .

الرای می نویسد : ایران با این روند موفقیت آمیز به یکی از بزرگترین تولید کنندگان گاز در جهان تبدیل خواهد شد چرا که ذخایر گازی استخراج نشده این کشور به ارزش ۷ هزار میلیارد دلار برآورد شده است و در همین راستا تهران به تلاش های خود برای امضای قرارداد با طرف های خارجی ادامه می دهد.

این روزنامه کویتی تاکید کرد : ایران امروزه به ۱۰۰ میلیارد دلار سرمایه گذاری در زمینه صنایع گاز نیاز دارد .

الرای با اشاره به روند موفقیت آمیز صادرات گاز ایران به عراق می نویسد : ایران برای صادرات گاز به بصره با طرف عراقی به توافق رسیده است و همزمان شرکتهای بزرگ 'رویال شل ' و 'توتال' نیز برای ارزیابی شرایط سرمایه گذاری در میادین نفتی ایران به این کشور سفر خواهند کرد.
*ایرنا 
برچسب ها: تیک