کد خبر: ۱۵۴۹۳۵
تاریخ انتشار: ۰۶ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۷:۵۶
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۱۰۷۹

واکنش مقام بلندپایه سوئد به سخنان ترامپ

استکهلم در واکنش به سخنان رئیس جمهوری آمریکا در انتقاد از سیاست های مهاجرتی سوئد و دفاع از آنها، اعلام کرد: تنوع حاصل از پذیرش هزاران پناهجو، موجب نیرومندتر شدن جامعه این کشور اروپایی خواهد شد.

به گزارش پایگاه خبری تیک (Tik.ir) ؛ به نقل از خبرگزاری رویترز از استکهلم، اشاره روزهای گذشته ترامپ به یک حمله در سوئد که وجود خارجی نداشته است و نوشتار وی در توییتر که سیاست های باز و سخاوتمندانه مهاجرتی موثر نیستند، سوئد را به عنوان یک جامعه امن و با ثبات، تحت بررسی دقیق تحلیل گران و صاحب نظران، قرار داده است.

مورگان جوهانسون وزیر دادگستری و مهاجرت سوئد به رویترز گفت: امیدوارم اگر رئیس جمهوری ایالات متحده بار دیگر قصد داشته باشد که در باره سوئد سخن بگوید، اطلاعات بهتری در باره شرایط و اوضاع واقعی این کشور در اختیار داشته باشد.

وی افزود: روند نرخ در بیکاری سوئد به رغم پذیرش شمار بی سابقه ای از پناهندگان، کاهشی است و وضع بودجه همگانی خوب است. 

جوهانسون با پذیرش اینکه اقدامات بیشتری باید صورت گیرد، افزود: ما باید برای ادغام و پذیرش مهاجران در جامعه خود بیشتر فعالیت کنیم، تا این افراد بتوانند بخشی از جامعه ما بشوند. 
ترامپ در پی اعتراض سوئد به سخنان وی در باره وقوع حمله ای در این کشور، گفته بود که این اطلاعات را از شبکه خبری فاکس نیوز دریافت کرده است.
*ایرنا
برچسب ها: تیک