کد خبر: ۱۵۵۷۰۵
تاریخ انتشار: ۱۴ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۲:۲۳
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۷۹۷

دسته گل تازۀ معاون ترامپ

مایک پنس، معاون رئیس جمهوری آمریکا، در سمت پیشین خود به عنوان فرماندار ایالت ایندیانا و در انجام برخی از وظایف دولتی اش از ایمیل شخصی اش استفاده کرده است.

به گزارش پایگاه خبری تیک (Tik.ir) ؛ به نقل از نیویورک تایمز، پنس در مکالمه با مشاوران ارشد خود در اموری چون سیستم امنیتی خانه فرماندار و واکنش ایالت به حملات تروریستی، از حساب شخصی ایمیل AOL استفاده کرده است.

با اینکه چنین کاری لزوما غیرقانونی نیست، اما با توجه به محتوای حساس برخی از این مکالمات، می تواند منجر به نگرانی ها درباره امنیت ایالتی و ملی شود.

استفاده پنس از ایمیل شخصی در انجام وظایف دولتی، یادآور پرونده جنجالی هیلاری کلینتون است که در بخش عمده ای از مکالماتش در سمت وزیر خارجه آمریکا از ایمیل شخصی اش استفاده کرده بود، اقدامی که منجر به تحقیقات گسترده شده و به یکی از نقاط ضعف ستاد انتخاباتی کلینتون در رقابت های انتخاباتی سال گذشته مبدل شده بود.

فرق ایمیل پنس با کلینتون

در همین حال، یک سخنگوی مایک پنس، ضمن رد شباهت میان این دو مورد، این مقایسه را «بی اساس» خواند و گفت پنس به عنوان فرماندار به اسناد محرمانه فدرال دسترسی نداشته و همچنین از یک حساب ایمیل تجاری (AOL) استفاده کرده در حالیکه خانم کلینتون از یک سرور خصوصی در خانه اش استفاده کرده است.

واشنگتن پست می نویسد حساب شخصی ایمیل مایک پنس سال گذشته هک شده بود، اما هنوز اثبات نشده که سرور شخصی خانم کلینتون هک شده بود. اما بنا به گفته پنس، ایمیل های ردوبدل شده از سوی او حاوی اسناد محرمانه نبوده در حالیکه خانم کلینتون از سرور شخصی اش عمدتا برای انجام وظایف دولتی استفاده می کرده که برخی از آنها حاوی اسناد محرمانه و بسیار حساس بوده است.
*انتخاب 
برچسب ها: تیک