کد خبر: ۱۵۷۱۸۴
تاریخ انتشار: ۲۴ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۶:۴۰
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۴۵۶

آخر هفته بارانی پایتخت/ کاهش کیفیت هوا در جنوب غرب

مدیرکل پیش بینی و هشدار سازمان هواشناسی ضمن اشاره به ورود سامانه بارشی به کشور، از کاهش کیفیت هوا در جنوب غرب کشور خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری تیک (Tik.ir) ؛ احد وظیفه گفت: نقشه‌های هواشناسی امروز بیانگر فعالیت سامانه بارشی در نوارشرقی کشور است، ازاین رو درمناطقی ازسواحل دریای خزر، بویژه در سواحل مرکزی و شرقی، دامنه‌های البرز شرقی، شمال شرق و بخش‌هایی از شرق و جنوب شرق کشور افزایش ابر، بارش باران، گاهی با رعد و برق و وزش باد پیش بینی می‌شود که بارش‌ها در استان خراسان شمالی شدت بیشتری خواهد داشت. همچنین در مناطقی از دامنه‌های جنوبی البرز، شرق، جنوب شرق و جنوب کشور گاهی وزش باد شدید رخ خواهد بود.

وظیفه با اشاره به اینکه امروز در بخش‌هایی از جنوب و نواحی مرکزی کشور نیز گرد و غبار و کاهش کیفیت هوا پیش بینی می‌شود، ادامه داد: بتدریج از غلظت غبار در این نواحی کاسته می‌شود. روز چهارشنبه نیز در بخش‌هایی از جنوب شرق کشور رگبار و رعد و برق گاهی با وزش باد شدید موقتی پیش بینی می‌شود و در مرزهای شرقی کشور نیز گاهی افزایش ابر و بارش پراکنده و وزش باد دور از انتظار نیست و در سایر مناطق کشور جو پایدار خواهد بود.

وی ادامه داد: از اواخر وقت روز چهارشنبه با ورود یک سامانه بارشی در شمال غرب کشور ابرناکی و بارش شروع می‌شود و روز پنج شنبه علاوه بر شمال غرب، دامنه فعالیت آن غرب، جنوب غرب، دامنه‌های زاگرس مرکزی و جنوبی و بتدریج دامنه‌های جنوبی البرز، نواحی مرکزی و بخش‌هایی از جنوب کشور را فرا گرفته و سبب افزایش ابر، وزش باد، بارش باران گاهی رعد و برق، در مناطق مستعد بارش تگرگ و در مناطق مرتفع و گردنه‌های کوهستانی بارش برف خواهد شد.

مدیرکل پیش بینی و هشدار سازمان هواشناسی با بیان اینکه بعد از ظهر روز چهارشنبه با افزایش سرعت وزش باد در کشور عراق و شمال عربستان تشکیل گرد و خاک و انتقال آن به بخش‌هایی از جنوب غرب کشور سبب کاهش کیفیت هوا در این نواحی خواهد شد، اظهار کرد: امروز بخش‌های شرقی خلیج فارس و تنگه هرمز و روز پنج شنبه بخش‌های غربی و مرکزی خلیج فارس مواج پیش بینی می‌شود.

وظیفه در پایان درباره وضعیت آسمان تهران طی دو روز آینده گفت: آسمان تهران روز چهارشنبه کمی ابری همراه با وزش باد با حداقل دمای ۶ و حداکثر دمای ۱۶ درجه سانتی گراد و روز پنج شنبه کمی ابری در بعدازظهر افزایش ابر اوایل شب بارش باران گاهی همراه با وزش باد با حداقل دمای ۷ و حداکثر دمای ۱۷ درجه سانتی گراد پیش بینی می‌شود.
*ایسنا