کد خبر: ۱۵۷۳۷۷
تاریخ انتشار: ۲۶ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۰:۱۴
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۷۴۸

یاوه‌گویی‌های سفیر ترکیه درباره ایران

سفیر ترکیه در رژیم صهیونیستی مدعی شد که بهترین راه برای متوقف کردن ایران، درگیر شدن و مهار کردن جاه‌طلبی‌های منطقه‌ای تهران است.

به گزارش پایگاه خبری تیک (Tik.ir) ؛ «کما اوکم» سفیر ترکیه در فلسطین اشغالی مدعی شد که برنامه هسته‌ای ایران باعث نگرانی همگان شده و باید جاه‌طلبی‌های منطقه‌ای تهران را مهار کرد.

اوکم بعد از سخنرانی طولانی در دانشگاه «تل‌آویو» با روزنامه «جروزالم پست» نیز مصاحبه مختصری داشته و گفت آنکارا معتقد است بهترین راه برای متوقف کردن ایران، مهار کردن آن است نه منزوی کردن.

وی اضافه کرد: «ما برای صدها سال است که مرز مشترکی (با ایران) داریم و بدون تغییر باقی‌مانده است. آنها ما را بعنوان یک رقیب استراتژیک می‌بینند...ما نیاز به درگیر شدن و مهار کردن جاه‌طلبی‌های آنها را می‌بینیم.»

سفیر ترکیه در رژیم صهیونیستی با اشاره به حضور ایران در بحران سوریه تصریح کرد ایران خود را در قبال آن مسئول می‌داند اما درباره حضور روسیه در سوریه، با لحن کنایه‌آمیزی به اسرائیلی‌ها گفت: «موفق باشید، شما یک همسایه جدید دارید!»

اوکم با هشدار درباره اینکه تهدیدات گروه تروریستی داعش می‌تواند برلین یا استانبول مشاهده شود، افزود: «مسلمانان و یهودیان هر دو باید در این نبرد (با تروریسم) شرکت کنند...ترکیه همچنین باید همکاری‌اش با اروپا را ادامه دهد.»

در حالی که رئیس جمهور و نخست وزیر ترکیه بر حمایت از جنبش مقاومت اسلامی «حماس» تاکید دارند اما وی تاکید کرد آنکارا حامی مردم نوار غزه است نه حماس.
*فارس