کد خبر: ۱۵۷۵۳۹
تاریخ انتشار: ۲۷ اسفند ۱۳۹۵ - ۲۰:۱۴
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۱۹۹۳

فروش گوشت بز و میش به قیمت بره در بازار شب عید

تسنیم به نقل از رئیس شورای تامین دام زنده نوشت: سال آینده تمام قصابی ها باید با نصب شنامه تولید، گوشت بره، بز و میش گوسفندی را به قیمت متفاوتی به فروش برسانند.

منصور پوریان اظهار کرد: قصابی ها نباید دام حذفی را در سطح خرده فروشی به فروش برسانند زیرا این محصول در مصارف صنایع تبدیلی قابلیت استفاده دارد.

وی با بیان اینکه قیمت انواع دام سبک متفاوت است و نباید به یک قیمت ثابت به فروش برسد افزود: قیمت 31 هزار تومانی گوشت گوسفندی شقه بدون دنبه شامل میش و بز نمی‌شود به طوری که قیمت هر کیلوگرم میش در حال حاضر 26 هزار تومان و بز 25 هزار تومان است و نباید به قیمت بره عرضه شود.

رئیس شورای تامین دام زنده ادامه داد:با افزایش تولید و عرضه دام زنده از سال آینده قیمت گوشت کاهش کاهش خواهد یافت و نرخ گوشت روند کاهشی تجربه می کند.

وی با بیان اینکه در حال حاضر نیز با مشکل عرضه دام زنده در تهران و استان استانها مواجه هستیم تصریح کرد: برخی از لاشه های تازه و گرم گوسفندی به دلیل نبودن مشتری منجمد شده است و باید در نظر داشت که قیمت بالا و کاهش قدرت خرید مردم در این انباشت تاثیر گذار است.

پوریان با تأکید برای اینکه سال آینده سال خوبی برای تولید و عرضه گوشت گوسفندی است گفت: با وجود اینکه طبق روال معمول در اسفند شاهد افزایش قیمت گوشت گوشت قرمز هستیم گفت: در این ایام پایانی سال جاری علاوه بر اینکه افزایش قیمت نداشتیم کمی هم کاهش قیمت را شاهد بودیم.

وی با اشاره به دلایل منجمد کردن گوشتهای تازه گوسفندی تاکید کرد: قیمت بالا و انباشت گوشت قرمز باعث منجمد کردن گوشت های تازه به خاطر نبود مشتری شده است.

پوریان در واکنش به لوکس فروشی گوشت در تهران گفت: سال آینده برنامه‌هایی نیز برای جلوگیری و برخورد با پدیده لوکس فروشی گوشت داریم بر این اساس ظرفیت‌های عرضه خود را حتی برای سایر قطعات گوشت گوسفندی به کار می‌گیریم و آنها را با قیمتی مناسب در کنار گوشت شقه عرضه می کنیم تامصرف‌کنندگان در صورتی که قصد خرید کمتر یا قسمتی دیگری از یک لاشه گوشت را داشته باشند شرایط آن فراهم باشد.

وی در پایان گفت معاونت امور دام وزارت جهاد کشاورزی در ماه پایانی سال و در شب عید عملکرد مناسبی از خود نشان داد و جلوی افزایش قیمت گوشت را که در ماه های گذشته گرفت.