کد خبر: ۱۵۷۶۸۸
تاریخ انتشار: ۲۸ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۸:۵۸
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۲۱۷۸

پشت پرده بازی های دوستانه فدراسیون فوتبال

علی کفاشیان در زمان ریاست خود در فدراسیون فوتبال با فردی قراردادی عجیب امضا کرده که به موجب آن این فرد هماهنگ کننده بازی‌ دوستانه لقب گرفته است!
علی کفاشیان در زمان ریاست خود در فدراسیون فوتبال با فردی قراردادی عجیب امضا کرده که به موجب آن این فرد هماهنگ کننده بازی‌ دوستانه لقب گرفته است!

به گزارش پایگاه خبری تیک (Tik.ir) ؛ در چند سال اخیر فوتبال مردان و زنان، فوتسال و تیم‌های رده‌های پایه‌ای کشورمان با کشورهای شرق اروپا خصوصا روسیه، اوکراین و بلاروس دیدارهای تدارکاتی و دوستانه‌ای زیادی را برگزار کرده‌اند که فارغ از بحث کیفیت آنها، سوالی که پیش می‌آید در خصوص چگونگی شرایط برگزاری این دیدارهاست. چرا تیم‌های فوتبال و فوتسال کشورمان در این سال‌ها تعداد زیادی بازی‌ تدارکاتی با کشورها روسیه و اوکراین داشته‌اند؟ دلیل این امر چیست؟

در حاشیه برگزاری این بازی‌های دوستانه، با یک نام روبه‌رو می‌شویم؛ «جعفر ولی‌زاده». این فرد که ارتباط بسیار نزدیکی با علی کفاشیان رئیس پیشین فدراسیون فوتبال دارد، هماهنگ کننده بازی‌های تیم‌های ایرانی با کشورهای یاد شده در سال 1395 است.

ولی‌زاده، ساکن اوکراین بوده و در اکثر مواقع در ایران حضور ندارد. او که به عنوان مشاور فدراسیون فوتبال به فعالیتش در این فدراسیون ادامه می‌دهد، ماهیانه رقمی بیش از 4 میلیون تومان از فدراسیون دریافت می‌کند. این دریافتی در صورتی است که وی حضور چندانی در ایران و ساختمان خیابان سئول ندارد. البته پیش‌تر ولی‌زاده با فدراسیون شنای ایران هم کار می‌کرد. حال سوال اساسی اینجاست، چرا فدراسیون فوتبال در شرایطی که خودش می‌‌تواند از طریق روابط بین‌الملل فعال داخل سیستمش، بازی‌های دوستانه و سایر موارد را هماهنگ کند، پای یک واسطه را به میان آورده است.

طبق عرف در چنین مواردی فرد هماهنگ کننده مبلغی را دریافت می‌کند و حال باید دید این موضوع درباره این فرد هم صدق می‌کند یا خیر اما نکته مهمتر این است که چگونه فردی که در فدراسیون حضور ندارد، این رقم حقوق را دریافت می‌کند. ضمن اینکه مگر یکی از وظایف کمیته بین‌الملل هماهنگ کردن بازی‌های دوستانه نیست؟

گفته شده اعضای خانواده‌ این فرد هم در سفرها همراه او هستند اما این موضوع تایید نشده و اگر چه این موضوع در قرارداد او نیامده و باید دید این اتفاق افتاده است یا خیر.
در نهایت باید دید کفاشیان و البته تاج چه پاسخی برای این کار دارند.