کد خبر: ۱۵۷۷۸۱
تاریخ انتشار: ۲۹ اسفند ۱۳۹۵ - ۲۱:۵۶
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۱۶۸۸

آمادگی شهرها برای تامین آب شرب مسافران نوروزی

معاون راهبری و نظارت بر بهره برداری شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور گفت: شهرهای مسافرپذیر و کلانشهرها آمادگی کامل برای تامین آب شرب مسافران نوروزی دارند.

به گزارش پایگاه خبری تیک (Tik.ir) ؛ شاهین پاکروح - معاون راهبری و نظارت بر بهره برداری شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور - ضمن تبریک سال نو به هم میهنان و آرزوی سفری خوش برای مسافران نوروزی با بیان این مطلب که، همه ساله با فرارسیدن ایام عید باستانی نوروز، بدلیل افزایش مصارف مرتبط با شروع سال نو و همچنین حضور مسافران نوروزی، احتمال بروز نوسانات مصرف افزایش می‌یابد گفت: در ایام نوروز نیز شرکت های آب و فاضلاب با بسیج نیروهای مدیریتی و عملیاتی خود همچون دیگر ایام سال، به ارایه خدمات آب شرب پایدار به شهروندان عزیز مشغول هستند.

وی با اشاره به اینکه به منظور تامین آب شرب پایدار در ایام نوروز اقدامات ویژه ای صورت گرفته است افزود: در ایام خجسته نوروز تمامی مدیران ارشد و همکاران حوزه عملیاتی شرکت های آب و فاضلاب در استان محل خدمت حضور خواهند داشت تا در صورت بروز هرگونه ناپایداری خدمات، در اسرع وقت به رفع آن بپردازند.

پاکروح ادامه داد: تمامی منابع تامین، انتقال، تصفیه و توزیع آب در سراسر کشور آماده بهره‌برداری هستند.

وی با اشاره به اینکه در مناطق مسافرپذیر که با مشکل احتمالی کمبود تولید آب روبرو هستند، مشکلات احتمالی و تمهیدات لازم اتخاذ شده است افزود: تمامی تیم‌های امداد و رفع حوادث به صورت آماده‌باش و تمام وقت و با سرعت ویژه‌ موارد مربوط به رفع حوادث را پیگیری خواهند کرد.

او تاکید کرد: در ایام نوروز کیفیت آب شرب با دقت و جدیت بیشتری پایش و کنترل خواهد شد.

معاون راهبری و نظارت بر بهره برداری شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور با آرزوی سفری خوش و بی حادثه برای مسافران نوروزی از آنان خواست: از آلوده کردن رودخانه، چشمه‌ها، قنوات خودداری کرده و از ریختن زباله در طبیعت که نهایتاً وارد منابع تامین آب شرب خواهد شد پرهیز کنند.

وی تاکید کرد: مسافران نوروزی صرفاً از منابع آب مطمئن برای شرب استفاده کنند واز آشامیدن آب های تصفیه نشده و غیربهداشتی که می‌تواند اثرات شدیدی بر سلامتی آنان بگذارد اجتناب کنند.
پاکروح از مسافران نوروزی خواست: در ایام تعطیلات طولانی ضروری است قبل از خروج از منزل شیر فلکه بعد از کنتور آب را ببندند تا از وقوع هرگونه حادثه پیشگیری شود.
*ایسنا